کد خبر: 17117
تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 آبان 1393 - 14:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

امضاء تفاهم نامه راهگشای سرعت بخشی به تحقق نیم درصد درآمد شهرداریها

      تفاهم نامه همکاری برای سرعت بخشیدن به ارتقای شاخص های کتابخانه های عمومی در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی امضا شد.
امضاء تفاهم نامه راهگشای سرعت بخشی به تحقق نیم درصد درآمد شهرداریها

 

به گزارش لیزنا، صبح امروز جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان خراسان رضوی در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و با هدف همکاری در تحقق اهداف کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

 

غلامرضا بصیری پور، رییس شورای اسلامی خراسان رضوی، در این جلسه بیان کرد: امروز باید شوراهای اسلامی بازو واهرم سرعت بخشی به ارتقاء وضع کتابخانه ها و فرهنگ جامعه باشند و این نقش باید با تعریف شاخص های متنوع تحقق یابد.

 

بصیری پور ادامه داد: تعریف و تنظیم 5 شاخص برای پیگیری فعالیت های فرهنگی می تواند نقطه عطف نقش شوراهای اسلامی را در اذهان عمومی متبادر نماید.

 

رییس شورای اسلامی استان ضمن ابراز امیدواری از برگزاری این جلسه اظهار داشت: بعد از امضاء تفاهم نامه مشترک بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان و شورای اسلامی استان، باید جلسات مشترک با حضور نماینده اداره کل کتابخانه های عمومی استان، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و نمایندگان8300 عضو از اعضای شورای اسلامی شهرستان ها تعریف شود، که تا پایان فصل پاییز قابل برگزاری است و موضوعات مختلف همچون پیگیری موضوع تحقق کامل نیم درصد درآمد شهرداریها، کتب اهدایی اعضای شورای اسلامی شهرستانها، شناسایی افراد شاخص در کتابخانه سازی و کتابخوانی و فعال حوزه کتاب و همچنین تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان هایی که تاکنون موفق به راه اندازی انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان خود نشده اند، برگزار و نتیجه فعالیت ها و جلسات  تا پایان فصل پاییز سال جاری نتایج حاصله گزارش نمایند.

 

در این جلسه جواد انصاری، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان نیز ضمن تاکید و توجه ویژه بر فعالیت در حوزه کتاب و اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری در باب اهمیت کتاب، توسعه فرهنگی را مقدم برکارها و اولویت های کاری اعلام کردو ابراز امیدواری کرد تا با برنامه ریزی های لازم موجبات رشد و تعالی کتابخانه های عمومی استان را در هریک از شهرستانهای استان بطور مطلوب به ظرفیت و جایگاه حقیقی برسانند.

 

انصاری ادامه داد: توسعه فرهنگی نیازمند فرهنگ سازی در حوزه های فرهنگ خرید کتاب، فرهنگ اهدای کتاب و فرهنگ مطالعه کتاب دانست که باید توسط اعضای شوراهای اسلامی و همت اداره کل کتابخانه های عمومی در استان احیا شود.

 

امیرالله شمقدری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه به بیان آمار وضعیت کتابخانه های عمومی استان در سطح ملی، استانی و شهرستانها پرداخت و از نتایج با برکت این جلسه نوید داد و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری شاهد تحولی نوین در سطح کتابخانه های عمومی خواهیم بود.

 

شمقدری عنوان کرد: ایجاد فضای تعاملی با شهرداریها یکی از اولویت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان می باشد، تا بدین طریق شهرداران و اعضای محترم شورای شهر خود در موضوعات مختلف فرهنگی و بخصوص پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداریها بتوانند بطور خودجوش و هماهنگ احساس تکلیف و اقدام نمایند و از همکاری صمیمانه حوزه های فنی و شهری استانداری و شهرداران خدوم تشکر و قدردانی نمود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تنظیم و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و شورای اسلامی استان را راهگشای سرعت بخشی به ارتقاء وضعیت شاخص های کتابخانه ای و همچنین رشد در پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداریها اعلام کرد.

 

گفتنی است، شمقدری در این جلسه تکمیل و توسعه کتابخانه های روستایی را یکی از اولویت های جدی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بیان کرد و نقش بی بدیل شوراهای اسلامی روستا را در این خصوص موثر دانست.

 

 

 

برچسب ها :
سپیانی
|
Iran
|
1393/08/05 - 07:46
0
2
چقدر عالی.
انشالله که محقق خواهد شد.
پیروز و موفق.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: