کد خبر: 17161
تاریخ انتشار: جمعه, 09 آبان 1393 - 20:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

ایران می‌تواند نقش‌ پر رنگی در نمایشگاه کتاب بلگراد داشته باشد

    مجید فهیم‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان در دیدار با همایون امیرزاده مشاور معاون امور فرهنگی، بر عزم جدی سفارت متبوعش از فعالیت‌های فاخر، دراز مدت و اثر گذار نهادهای فرهنگی بویژه فعالیت‌ها و اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کشور تاکید کرد.
ایران می‌تواند نقش‌ پر رنگی در نمایشگاه کتاب بلگراد داشته باشد

 

 به گزارش لیزنا، مجید فهیم ‌پور سفیر ایران در صربستان در این دیدار با برشمردن ظرفیت‌های کم نظیر در صربستان جهت انجام اقدامات بزرگ فرهنگی تصریح کرد: با توجه به وجود مشترکات ارزشمند تاریخی بین دو ملت  زمینه انجام فعالیتهای فرهنگی نسبت به سایر زمینه‌ها فراهم‌تر است.

 

وی افزود: ریشه ‌های شناخت نسل گذشته این کشور نسبت به ایران قوی است و با ساز و کارهای فرهنگی امکان انتقال این شناخت به نسل جدید فراهم است. همچنین با انجام اقدامات فرهنگی تبلیغات ایران هراسانه در این منطقه کم‌اثر می‌شود.

 

سفیر ایران در صربستان با تاکید بر گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور گفت: وحدت رویه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در انجام امور به هم‌افزایی فعالیت‌ها کمک می‌کند. همچنین استفاده از رسانه کتاب در  تحکیم، گسترش  و تعمیق فرهنگی نقش مهمی دارد و وزارت ارشاد اسلامی می‌تواند نقش پر رنگی در نمایشگاه کتاب بلگراد داشته باشد. 

 

همچنین همایون امیرزاده، مشاور علمی فرهنگی و مدیرتی معاونت امور فرهنگی در این دیدار با قدر‌دانی از محمود شالویی رایزن فرهنگی ایران در بلگراد گفت: این سفر با دعوت رسمی رایزن فرهنگی ایران در صربستان و ابلاغ ماموریت از جانب سید عباس صالحی معاون فرهنگی امور فرهنگی به منظور بررسی حضور موثر در مناسبات فرهنگی حوزه بالکان انجام شد. گزارش این سفر نیز به معاون امور فرهنگی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم خواهد شد.

 

همایون امیرزاده با اشاره راهبرد جدید وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی در دوره جدید عنوان کرد: پرداخت عالمانه به موضوع دیپلماسی فرهنگی به عنوان یک راهبرد مهم در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار دارد. قرابت‌های معنادار و استواری بین مردم این دو سرزمین وجود دارد که تاکنون کمتر به آن‌ها پرداخته شده و استفاده شایسته از این همه ظرفیت به عمل نیامده است.

 

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران در نگاه مردم، نخبگان و سیاستمداران آگاه صرب از هر دین، نژاد و مذهبی با شکوه و عزتمند هستند. از این رو ضرورت دارد این نگاه توام با امیدواری با اقدامات موثر فرهنگی به شایستگی پاس داشته شوند.

 


وی افزود: مردم این سرزمین بواسطه تعلقشان به فرهنگ ایران بزرگ اسلامی شایسته پاسخ در خور هستند. شخصا نظرات نخبگان و اندیشمندان صرب حاضر در  نمایشگاه کتاب بلگراد را درباره ایران شنیده‌ام. آنان نظام ایران بزرگ اسلامی را معرف اسلام معتدل در جهان می‌دانند. وظیفه داریم با تمام توش و توان خود نسبت به ارزش‌گذاری به این باور عمومی در مرکز اروپای شرقی کمک کنیم.

 

گفتنی است پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد در کشور صربستان روز یکشنبه 4 آبان با شعار «زمان خواندن است» و با ارایه‌ی کتاب‌هایی از ایران افتتاح شده است و روز 11 آبان 1393 پایان می‌یابد.  

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: