کد خبر: 17748
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 آذر 1393 - 00:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

تخفیف مالیاتی کتاب های الکترونیکی در ایتالیا با هدف توسعه نشر الکترونیکی

دولت ایتالیا با کاهش مالیات کتاب های الکترونیکی از 22 به 4 درصد، راه را برای توسعه نشر الکترونیکی هموار کرد.
تخفیف مالیاتی کتاب های الکترونیکی در ایتالیا با هدف توسعه نشر الکترونیکی

به گزارش لیزنا، دولت ایتالیا در برنامه ای گسترده برای رونق هر چه بیشتر کتاب و کتاب خوانی، به نام «مقصد، ایتالیا» از سال گذشته برای کتاب های چاپی تخفیف مالیاتی در نظر گرفته و آن را پس از تصویب به اجرا گذاشت.



این هفته نیز اصلاحیه ای در مجلس این کشور به تصویب رساند و کتاب های الکترونیکی را نیز مانند کتاب های چاپی وارد چرخه تخفیف مالیاتی قرار داد.



بر اساس این قانون هر کتابی که دارای ISBN بوده و در ایتالیا منتشر شود، از این تخفیف مالیاتی برخوردار شده و به جای 22 درصد مالیات می تواند فقط 4 درصد مالیات پرداخت کند.

 

«داریو فرانسیسچینی» وزیر فرهنگ ایتالیا این تصمیم را انتخابی درست و شجاعانه توصیف کرد که باعث رونق صنعت نشر می شود.



بر اساس آمار 43 درصد از ایتالیایی ها در سال یک کتاب می خوانند و ناشران 21 هزار عنوان کتاب به صورت الکترونیکی منتشر کرده اند که این رقم معادل 10 درصد از کل کتاب های چاپ  شده در این کشور را در برمی  گیرد.



بازار کتاب های الکترونیکی در ایتالیا 52.2 میلیون خواننده بالقوه دارد و ارزش این بازار مطابق آمار 2013 حدود 23.8 میلیون دلار شد. گفتنی است ارزش بازار اروپا در بخش کتاب های الکترونیکی حدود 3.2 میلیارد دلار است.



اغلب کتاب خوان های ایتالیایی علاقمند به فرمت دیجیتال، بین 18 الی 40 سال سن دارند. ارزش بازار کتاب در ایتالیا در مجموع چه سنتی و چه دیجیتال 3 میلیارد یورو است و این کشور سالانه 63800 عنوان کتاب جدید منتشر می کند.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: