کد خبر: 16680
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 شهریور 1393 - 10:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

ارتقاء عضويت كميته فني «تي سي 171» آرشيو ملي ايران در سازمان جهاني استاندارد

عضويت كميته فني استانداردهاي مرتبط با كاربردهاي مديريت اسناد، "تي سي 171" در سازمان جهاني استاندارد ارتقاء يافت.
ارتقاء عضويت كميته فني «تي سي 171» آرشيو ملي ايران در سازمان جهاني استاندارد

 

 

 

به گزارش لیزنا، با عنايت به مشاركت فعال اين كميته كه مقر آن در ساختمان آرشيو ملي ايران است، عضويت ايران در اين سازمان جهاني استاندارد از حالت "عضو ناظر" به حالت "عضو فعال" ارتقاء يافت.

 

 

یادآور مي شود، هر كدام از كميته‌هاي فني ايزو متشكل از عضو ناظر (O) و عضو فعال (P) است. اعضاي ناظر اعضايي هستند كه مشاركت در كار كميته فني يا فرعي و پاسخ به مدارك ايزو و براي آنها الزامي نبوده و آراي آنها براي رأي‌گيري محاسبه نمي‌شود ولي مدارك ايزو براي آن‌ها جهت اطلاع ارسال مي‌شود.

 

 

اعضاي فعال اعضايي هستند كه در كار كميته فني يا كميته‌هاي فرعي مشاركت فعال داشته و در خصوص مداركي كه سازمان ايزوبه‌طور رسمي براي آنها ارسال مي‌كند اظهارنظر كرده و همچنين رأي به پيش‌نويس استانداردهاي ايزو براي آنها اجباري بوده و در صورت امكان بايد در اجلاسيه‌هاي كميته‌هاي فني ايزو شركت كنند. همچنين آراء اعضاي فعال در رأي‌گيري محاسبه مي‌شود.

 

 

اضافه مي شود، "كميته فني تي‌سي "171 از آذر 1392 فعاليت خود را به‌طور رسمي در زمينه استانداردهاي مرتبط با كاربردهاي مديريت اسناد آغاز كرد. دبيرخانه دائمي اين كميته در معاونت اسناد ملي تشكيل شده و مشغول به فعاليت است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: