کد خبر: 17143
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 آبان 1393 - 12:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کارگاه «کاغذشناسی» برگزار شد

      كارگاه كاغذ شناسي با هدف آشنايي كاركنان اداره كل کتاب های خطی و نادر کتابخانه ملی، با انواع كاغذهاي كتب تاريخي و خطي برگزار شد.
کارگاه «کاغذشناسی» برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، در اين كارگاه دكتر نزهت احمدي، استاد تاريخ دانشگاه الزهرا، جمعي از دانشجويان دوره دكتري تاريخ و تعدادي از فهرست نويسان اداره كل كتاب هاي خطي و نادر حضور داشتند.

 

مدرس اين كارگاه دكتر محسن جعفري مذهب، عضو هيات علمي سازمان اسناد و كتابخانه ملي با اشاره به اهميت شناخت كاغذ از گذشته هاي دور بر لزوم مطالعه ، تحقيق و بررسي در حوزه ساخت كاغذ در نسخه هاي خطي و اسناد تاكيد كرد.

 

وي در ادامه توضيحات خود در اين كارگاه آموزشي به بيان مسائلي در شناخت كاغذهاي اروپايي و ته نقش ( واتر مارك) به عنوان يكي از مهم ترين موارد در  تعيين بازه زماني توليد كاغذ و به تبع آن حدود تاريخ نگارش اسناد و نسخه هاي خطي و چاپ سنگي پرداخت.

 

لازم به توضيح است در اين كارگاه آموزشي نمونه هايي از  انواع كاغذها و ته نقش هاي مختلف به شركت كنندگان ارائه شد و  مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.   

 

در پايان  اين كارگاه آموزشي شركت كنندگان به طرح سوالاتي در اين حوزه  پرداختند كه با پاسخ مدرس كارگاه همراه بود.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: