کد خبر: 17355
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 آبان 1393 - 21:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کتابداران از مظلوم ترین و پرتلاش ترین اقشار جامعه هستند

دکتر مهردخت وزیرپور عضو هیئت امناء نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سخنانی گفت: کتابداران از مظلوم ترین، پرتلاش ترین و پرکارترین اقشار جامعه هستند.
کتابداران از مظلوم ترین و پرتلاش ترین اقشار جامعه هستند

 

به گزارش لیزنا، دکتر وزیرپور که در ضمن برگزاری مراسم گرامیداشت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کرمانشاه با حضور آیت الله آزرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، بیژن راستی فر سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی و جمعی دیگر از مسئولان و کتابداران استان صحبت می کرد، ضمن عرض سلام و تبریک به مناسبت هفته کتاب و ابراز خرسندی از حضور در زادگاه خود کرمانشاه گفت: تمام تلاش مسئولین نهاد بخصوص جناب آقای مختارپور دبیرکل نهاد رفع مشکلات کتابداران کشور است.

 

 

وی ضمن اشاره به این موضوع که قدمت کتابخانه های عمومی به اندازه تاریخ بشر بوده و توسعه کتابخانه ها موجب افزایش رشد علمی کشور است افزود: همه ما باید عمرمان را در راه توسعه فرهنگ، استقلال و خودکفایی مملکت و آرمان هایمان صرف کنیم.

 

 

وزیرپور آغاز آموزش و پرورش را در دوران کودکی دانست و عادت به مطالعه را کاری ضروری از همان زمان عنوان و اضافه کرد: توجه به کودکان و نوجوانان بسیار با ارزش و ارجمند است چراکه آنها پدران و مادران نسل بعد از ما خواهند بود و می توانند ایرانی بهتر از امروز به وجود آورند.

 

 

عضو هیئت امناء نهاد کتابخانه های عمومی کشور نقش اصلی کتابداران را تلاش و کمک جهت توسعه فرهنگی و ارائه خدمات بهتر به جامعه کتابخوان عنوان و تصریح کرد: کتابداران از هیچ تلاشی برای ارائه بهترین خدمات به مردم فروگذار نکرده اند.

 

 

استاد برجسته کتابداری کشور نقش کتابخانه های عمومی را تحقق اهداف کشور عنوان و استفاده از فناوری های نوین در این زمینه را یادآور و ادامه داد: هم اکنون نرم افزار مدیریت کتابخانه های عمومی کشور سامان توسط خود کارکنان نهاد طراحی و در کتابخانه های عمومی مورد استفاده است.

 

 

وزیرپور یکی از دغدغه های رهبری، ریاست جمهور و مسئولین کشور را پررنگ تر کردن عادت به مطالعه و کتابخوانی در میان مردم عنوان و ابراز داشت: در این مورد نقش کتابخانه های عمومی نیز باید پر رنگتر و مهم تر شود تا به اهدافمان برسیم.

 

 

وی در ادامه صحبت های خود ضمن تاکید دبیرکل نهاد جهت رفع مشکلات و خواسته های کتابداران کشور بیان کرد: مهمترین خواسته ها و انتظارات شما جمع آوری و مجموعه نهاد بویژه جناب دبیرکل در حال تلاش بی وقفه برای رفع آنها هستند.

 

 

دکتر وزیر پور در انتهای صحبت های خود سرانه مطالعه کشور را پایین ارزیابی کرد و ضمن تاکید بر تلاش برای بهتر شدن وضعیت مطالعه کشور گفت: ما چیزی از دیگر مردم دنیا کم نداریم و استعداد و هوش ایرانی هم قابل ستودن است پس باید تلاش کنیم بهتر از آنچه امروز هستیم بشویم.

 

 

گفتنی است مراسم گرامیداشت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران یادبود عالم گرانقدر علامه سید محمد حسین طباطبایی، روز یکشنبه 25 آبانماه 93، با حضور آیت الله آزرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جمعی دیگر از مسئولان و کتابداران استان در تالار غدیر کرمانشاه برگزار شده است.

 

 

لازم به ذکر است در انتهای این مراسم از مدیران، فرمانداران، شهرداران، اعضاء نمونه شوراهای اسلامی،خبرنگاران و همچنین اعضاء نمونه انجمن کتابخانه های عمومی استان تقدیر و تجلیل شده است.

 

 

 

 

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1393/08/28 - 12:12
0
4
خانمها درخواست افزایش مرخصی زایمان دارند
کتابدار اراک
|
Iran
|
1393/08/27 - 20:49
0
2
باتشکر ارشما ونقطه نظرات جالب شما،خواهشمنداست این صحبت هارا مجددا ومخصوصا تبه معاون اداره کل ما بفرمایید.ایشان از آموزش پرورش مامور بوده وفقط کارخودش را کار می داند.ولاغیر.
...........
|
Iran
|
1393/08/27 - 11:42
0
4
کتابداران پرتلاش ومظلوم
باحقوق کارگری و
بی مزایاوخدمات دیگری!!!!؟؟؟؟؟؟
Negar
|
Iran
|
1393/08/26 - 17:36
0
6
با سلام به دوستان گرامی
به طور جد میتوان گفت که در حق همه ی ما کتابداران ظلم شده است.امید است که ما نودانشجویان بتوانیم علم اطلاعات و دانش شناسی را به مرتبه ای برسانیم که زبانزد خاص و عام گردد.
کاوه
|
Iran
|
1393/08/26 - 12:48
0
13
ادب مرد به ز دولت اوست!
امید که ما در روز بزرگداشت مقام فرهیخته ایران شاهد توهین به کتابداران نباشیم!!!!!!!!!!!
چه بگویم که حرمت امام زاده را متولی.............
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/08/27 - 07:50
در مزندران قبل از رفتن به مراسم بزرگداشت به همه کتابداران تلفنی تذکر اخلاقی داده شد ممنون از لطف اقایان
کتابدار منتظر
|
Iran
|
1393/08/26 - 11:55
5
10
ما مظلوم ترین افراد جامعه هستیم در جایی که سرپرست خانم را جناب آقا خطاب می کند نه یک بار بلکه چند بار و هنگام سخنرانی خود را بر سر کلاس انشاء تصور می نماید مظلومیت ما بیشتر به چشم می آید وقتی 10نفر تحصیلات عالیه کتابداری با سخنوری عالی در استان هست و ما اندر خم کوچه اولیم
من
|
Iran
|
1393/08/26 - 08:47
0
11
از استخدامی چه خبر؟ هفته داره تموم میشه
پاسخ ها
کرمانشاه
| Iran |
1393/08/26 - 12:42
جشن ما بدترین جشن در تاریخ برگزاری هفته کتاب بود
کتابدار روستایی
|
Iran
|
1393/08/26 - 08:31
1
7
با سلام
هفته کتاب و کتابخوانی را از طرف تمامی کتابداران روستایی خدمت دبیرکل محترم تبریک عرض می نماییم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: