کد خبر: 20691
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 مرداد 1394 - 13:10

داخلی

»

مطالب فناوری

»

سیستم عامل

تجربه رایگان ویندوز 10 برای همه

همانطور که مایکروسافت از مدت ها قبل قول داده بود، ویندوز 10 را بصورت رایگان وارد بازار کرد.
تجربه رایگان ویندوز 10 برای همه

بالاخره انتظارها به سر آمد و همان‌طور که شرکت مایکروسافت از مدت‌ها پیش قول داده بود، ویندوز جدید از ۲۹ جولای  به صورت رایگان وارد بازار شد و کاربران ویندوز به تدریج از تجربه استفاده از آن بهره‌مند خواهند شد. شما تنها به ۳ گیگابایت فضای خالی و یک اینترنت پرسرعت احتیاج خواهید داشت که آن را روی کامپیوتر و گوشی‌های ویندوزی خود دانلود و نصب کنید. در این گزارش شما با ویندوز ۱۰ آن‌گونه که شرکت مایکروسافت آن را معرفی کرده است، آشنا خواهید شد. مایکروسافت می‌گوید شما خود متخصص این ویندوز هستید و به هیچ‌کس برای راه‌اندازی یا استفاده از آن نیاز ندارید. نصب و راه‌اندازی این ویندوز به صورت خودکار صورت می‌گیرد و تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که از فایل‌های موجود در درایو "C" کامپیوتر خود و نرم‌افزار‌های مورد استفاده‌تان بک‌آپ بگیرید. باقی خود به خود انجام خواهد شد و ویندوز ۱۰ بر روی کامپیوتر شما نصب خواهد شد.

 

 

این ویندوز محیطی بسیار آشنا با محیط ویندوزهای قبلی دارد و خیلی آسان می‌توان با آن کار کرد. منوی استارت یا آغاز به جای قبلی و ثابت خود برگشته و فقط ظاهری متفاوت‌تر و جذاب‌تر دارد. کارایی‌های بیش‌تری را نیز می‌توانید از این منوی استارت انتظار داشته باشید. از جمله این که نوار جست‌وجو نیز به کنار آن اضافه شده و از همان‌جا می‌توانید کل دستگاه خود را کند‌و‌کاو کنید. به گفته مایکروسافت امنیت این ویندوز نیز از تمام ویندوزهای گذشته بیش‌تر است.

 

خداحافظ اینترنت اکسپلورر، سلام مایکروسافت اج

اما شاید یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌ها در ویندوز جدید تجربه خداحافظی با اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) و آشنایی با مایکروسافت اج (Microsoft Edge) است. مایکروسافت اج مرورگر جدید ویندوز برای گشت و گذار در اینترنت است و واقعا ظاهری متفاوت دارد. کار با این مرورگر بسیار آسان‌تر و چشم‌نوازتر است و با بقیه محیط ویندوز جدید نیز تقارن دارد. انصافا این کار مایکروسافت شایسته تقدیر است و بالاخره کاربران از غیرمحبوب‌ترین مرورگر اینترنت جهان خلاص می‌شوند و می‌توانند در مایکروسافت اج که قابلیت‌های بسیار کاربردی‌تری دارد، کار کنند. مایکروسافت اج قابلیت ذخیره راحت‌تر مقاله‌ها و عکس‌ها و صفحه‌هایی را که دوست دارید به شما می‌دهد و با اضافه شدن کورتانا، منشی هوشمند ویندوز، به این مرورگر و کل ویندوز ۱۰ می‌توانید کارهای متفاوت‌تری نیز در اینترنت انجام دهید و مثلا از کورتانا بخواهید بلیت یک کنسرت برای‌تان بخرد و این کنسرت و زمان و مسیر حرکت را به شما یادآوری کند.

 

چند کار را همزمان انجام دهید

از دیگر قابلیت‌های جذاب ویندوز جدید قابلیت چندکاره بودن آن است که می‌توان تا چهار نرم‌افزار مختلف را همزمان روی آن استفاده کرد. واقعا این ویژگی خیلی به کار می‌آید و نیازی نیست از یک‌جا به جایی دیگر رفت تا کاری را انجام داد، فقط کافی است چند اپلیکیشن متفاوت را در چهار گوشه صفحه باز کرد تا در هر یک، کاری که نیاز دارید را انجام دهید. حتی اگر نیاز داشته باشید ویندوز ۱۰ به شما اجازه خواهد داد یک دسکتاپ مجازی ساخته و پروژه‌ای دیگر را در آنجا پی بگیرید.

 

با ویندوز بازی کنید

به گفته مایکروسافت ایرادات ویندوز استور (Windows Store) نیز برطرف شده و کاربران ویندوز ۱۰ از آغاز با تعداد زیادی اپلیکیشن، بازی و فیلم و موزیک در این استور رو‌به‌رو خواهند شد. نکته جذاب ویندوز ۱۰ اما ورود کنسول بازی مایکروسافت، اکس‌باکس (Xbox) به آن است و کسانی که اکانت زنده اکس‌باکس (Xbox Live) داشته باشند می‌توانند از بازی‌های خود روی کامپیوتر نیز استفاده کنند یا اصلا به کل و بدون داشتن کنسول بازی فقط با کامپیوتر بازی‌های ویدئویی را با سایر بازیکنان در جای جای جهان انجام دهند.

 

کورتانا، منشی شخصی و قابل اعتماد شما

همان‌طور که قبلا هم گفتیم کورتانا (Cortana) به ویندوز ۱۰ وارد می‌شود و این یعنی هوشمند‌ترین منشی دیجیتالی جهان را به زودی در کامپیوترهای خود نیز خواهید داشت. هر چقدر بیش‌تر با کورتانا کار کنید، بیش‌تر شما را می‌شناسد و می‌تواند کمک شایان‌تری برای‌تان باشد. بهترین کارهایی که می‌توانید با کورتانا انجام دهید، تنظیم کارها و ملاقات‌های روزمره‌تان است که کمک‌تان کند هیچ‌یک را از دست ندهید. خلاصه کار با کورتانا هم جذاب است و هم به شما در یادگیری بیش‌تر زبان انگلیسی کمک خواهد کرد، چون بالاخره منشی انگلیسی زبان دارید و حیف است نتوانید از کارهایی که می‌تواند برای‌تان انجام دهد، بهره بگیرید.

 

ویندوز برای آسایش و راحتی هر چه بیش‌تر شما

در این ویندوز می‌توانید با انگشتان‌تان صفحه دستگاه خود را لمس کنید، با کیبورد تایپ‌کنید یا با قلم نوری بنویسید، هر گونه که شما راحت‌ترید و بیش‌تر به کارتان می‌آید. بسیاری از نرم‌افزارها از پیش روی ویندوز شما نصب خواهند شد و شما امکان استفاده از اپلیکیشن‌های نقشه، عکس، ایمیل، تقویم، موزیک و ویدئو را خواهید داشت که همه آن‌ها نیز به صورت خودکار از اطلاعات بر روی اکانت وان‌درایو (OneDrive) شما بک‌آپ می‌گیرند. این‌گونه دیگر نیازی نیست هیچ‌گاه نگران از دست دادن اطلاعات خود باشید و این اطلاعات بر روی همه دستگاه‌هایی که از اکانت شما استفاده می‌کنند قابل دسترسی خواهند بود.

 

 

از همه جذاب‌تر این‌که این ویندوز رایگان است، نه آن‌طور که بعضی فکر می‌کنند تنها برای کسانی که ویندوز ۸ یا ۷ اورجینال دارند، بلکه برای تمام کاربران ویندوزهای ویستا، ۷ و ۸ در همه جای دنیا، از هر ویندوزی که استفاده می‌کنند، قانونی یا غیرقانونی، این ویندوز رایگان خواهد بود و بعد از ۲۹ جولای هم آماده برای دانلود. راستی اگر از ویندوز استفاده می‌کنید و تاکنون ویندوز ۱۰ را برای خود رزرو یا نصب نکرده‌اید، بیشتر وقت را از دست ندهید، کافی است سری به سایت مایکروسافت بزنید و ویندوز ۱۰ را رزرو کنید تا به محض این‌که نوبت شما شد، مایکروسافت شما را با خبر سازد یا این که می‌توانید خود راسا به نصب آن اقدام کنید. البته لزومی هم به این کار نیست و اگر رزرو هم نکرده باشید و بخواهید، باز ویندوز ۱۰ را خواهید گرفت، فقط احتمالا کمی دیرتر و با هیجان کم‌تر.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: