کد خبر: 16473
تاریخ انتشار: شنبه, 08 شهریور 1393 - 22:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

بحران کاغذ به پایان رسید

محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر، تصریح کرد: در یکسال گذشته، بحران کاغذ وجود نداشته و پیش بینی ها نیز حاکی از آن است که روال عادی ادامه خواهد داشت. در حال حاضر قیمت کاغذ در بازار آزاد از قیمتی که می شود وارد کرد، ارزان تر است.
بحران کاغذ به پایان رسید

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، در نشست خبری دکتر سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، که صبح امروز ( 8 شهریور 1393) برگزار شد، محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر، به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه با محوریت جشنواره صنعت چاپ پرداخت.

 

مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر، با اشاره به اقدامات اولیه برای برگزاری این جشنواره بیان کرد: در راستای تفویض های استانی، جشن های کارگری که هر ساله در تهران برگزار می شد، امسال به طور همزمان در 10 استان برپا می شود.

 

وی از فعال شدن کمیته مسابقات آثار چاپی با دید، اهمیت تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی، خبر داد و گفت: بعلاوه، کمیته آموزش و پژوهش شکل گرفت و برای اولین بار در صدد شناسایی و تقدیر از دست اندرکاران امر آموزش و پژوهش خواهیم بود.

 

برازش در ادامه به برنامه های ویژه دهه برگزاری جشنواره صنعت چاپ( 11 الی 22 شهریور) اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه ها راه اندازی کتابخانه های تخصصی چاپ و نشر بود، که در حال حاضر آماده است و از همین هفته منابع به استان هایی که برای برگزاری جشنواره اعلام آمادگی کرده اند، ارسال خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: از دیگر فعالیت ها، برگزاری نمایشگاه دائمی توانمندی های چاپ کشور خواهد بود که از هفته آینده، با هدف کمک به صنعت گران حوزه چاپ، شروع به کار می کند.

 

کمک به توسعه فضاهای آموزشی در سراسر کشور، تجهیز و نوسازی ماشین آلات چاپ، اصلاح قوانین و مقررات، تفویض مسائل استانی، تلاش در جهت مکانیزه سازی ترخیص کالا و ماشین آلات از گمرک، آغاز به کار مجدد کمیته تخلفات، از فعالیت های دیگر دفتر امور چاپ و نشر بود، که برازش به آن اشاره کرد.

 

وی در خاتمه سخنان خود گفت: صنعت چاپ، صنعتی ویژه است که تمام صنایع و بخش خدماتی وابسته به آن است. تمام تولیدات با چاپ هویت پیدا می کند. این گستردگی کم نظیر است و باید به طور ویژه از آن حمایت شود تا همپای صنایع دیگر رشد کند، در غیر اینصورت کلاهای تولیدی هویت و شناسنامه مناسبی نخواهد داشت.

 

محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر، در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت کاغذ در یک سال گذشته، به بازدیدهای خود از کارخانه های کاغذ در سطح کشور، بیان کرد: بحث کاغذ در یکسال گذشته روال خوبی داشته، و قیمت کاغذ در بازار آزاد از قیمتی که می شود وارد کرد، ارزان تر است.

 

وی تأکید کرد: طی این یکسال، بحران کاغذ وجود نداشته و پیش بینی ها نیز حاکی از آن است که روال عادی ادامه خواهد داشت.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: