کد خبر: 16684
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 شهریور 1393 - 11:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

چهارمین جلسه مشترک کمیته های انجمن کتابداری برگزار شد

      چهارمین جلسه مشترک کمیته های انجمن در دوره پنجم عصر روز گذشته (23 شهریور) در محل پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.
چهارمین جلسه مشترک کمیته های انجمن کتابداری برگزار شد

 

 

به گزارش خبرنگار  لیزنا، این مجموعه نشست ها از دوره چهارم شکل گرفت که طی آن کمیته های انجمن به هماهنگی و همکاری در ماموریتهای محوله می پردازند.

 

در این نشست، ابراهیم عمرانی، مسئول کمیته همایش‌ها؛ فرامرز مسعودی، مسئول کمیته برنامه ریزی؛ مهدی علیپور حافظی، مسئول کمیته روابط عمومی ؛ مریم اسدی، مسئول کمیته عضویت؛ ملیحه درخوش، مسئول کمیته آموزش؛ نسا رضایی مدیر فنی وب سایت انجمن؛ عباس رجبی؛ مریم پاکدامن؛ فاطمه فریدوش؛ بهروز رسولی؛ مجید نبوی و  خانم علامی حضور داشتند.

 

ضرورت یکپارچه سازی فعالیت های عضویت از طریق وب سایت انجمن و بررسی وضعیت مدیریت عضویت طی جلسه ای اختصاصی؛ پیشنهاد حذف صدور کارت عضویت چاپی انجمن، جز در موارد خاص؛ گزارش مراحل پیشرفت طراحی وب سایت جدید انجمن؛ گزارش ارزیابی گروه های آموزشی، از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

 

بنا بر گزارش ارزیابی گروه های آموزشی، طی فراخوانی که در سال 1392  اعلام شد، 9 دانشگاه متقاضی انجام ارزیابی شدند، که در جلسه ای از همه این گروهها تقدیر شد و در حال حاضر نتایج ارزیابی سال 1392 در دست بررسی دقیق جهت ارسال به خود گروه است. برای سال 1393 فراخوان ارزیابی تکرار خواهد شد و این بار با تجربه گذشته و با ارتقا روندهای اجرایی و نیز بازنگری در شاخصها، انجام فرآیند ارزیابی در قالب 4 گروه (کمیته ستادی، کمیته علمی، کمیته اجرایی، و کمیته ارزیابی) اعلام و اجرا خواهد شد.

 

در این نشست، با اشاره به ضرورت مکتوب شدن روند ارزیابی، استفاده از مدل انجمنهای پیشرفته و تولید مدلی بومی برای بررسی گروه های آموزشی و ایجاد چارچوبی منطقی، به عنوان مناسب ترین مدل ارزیابی، مورد تأکید قرار گرفت.

 

این گزارش حاکی از آن است که، طبقه بندی کتابداران و احراز گواهی صلاحیت و درجه حرفه ای به آنها (که قبلا در کمیسیون نظام اطلاع رسانی علم و فناوری تصویب و اجرای آن به انجمن ماموریت داده شده)، ارزیابی کتابخانه ها و پایان نامه، در دستور کار آینده کمیته برنامه ریزی انجمن قرار دارد.

 

گفتنی است، جلسات مشترک کمیته های انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، هر 14 روز یکبار یکشنبه ها بعد از ظهر از ساعت 16:30 تا 18:30 برگزار خواهد شد.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: