کد خبر: 18322
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 بهمن 1393 - 14:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

ناشران برای تبلیغ هزینه کمتری بپردازند

احد رضایی: با توجه به اینکه بسیاری از انتشارات بخش خصوصی هستند، اگر برای انجام تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد برگزاری نمایشگاههای فرهنگی، هزینه کمتری به رسانه ها بپردازند و بیشتر در این زمینه، مورد حمایت قرار گیرند، در امر اطلاع رسانی به مخاطبان و جذب هر چه بیشتر علاقه مندان، موفق خواهند بود.
ناشران برای تبلیغ هزینه کمتری بپردازند

 به گزارش خبرنگار لیزنا، پانزدهمین نمایشگاه تخصصی کتابهای هنری از 4 تا 19 بهمن در خانه هنرمندان ایران، پذیرای هنرمندان و علاقه مندان به هنر و عرضه کننده جدیدترین کتابهای تخصصی هنر است.


در این نمایشگاه که برای پانزدهمین سال متوالی، توسط انتشارات «ویژه نشر» در خانه هنرمندان ایران برگزار شده، کتاب های چاپ ۲۰۱۴ در حوزه های معماری، گرافیک، عکاسی، انیمیشن، طراحی داخلی، طراحی لباس، صنایع دستی، موسیقی، سینما، تئاتر و سایر رشته های وابسته در معرض فروش قرار گرفته است. در خصوص برگزاری نمایشگاه، میزان استقبال مراجعان و تعداد کتابهای ارائه شده در نمایشگاه، گفتگوی کوتاهی با احد رضایی، مسئول برگزاری نمایشگاه انتشارات «ویژه نشر» داشتیم که در ادامه آمده است.

 

به علت افزایش بهای ارز، فروش کمتری داشتیم

 

رضایی در ابتدای سخنان خود از چگونگی برگزاری و میزان استقبال از نمایشگاه امسال سخن گفت و افزود: امسال هم مثل سالهای قبل، نمایشگاه کتابهای تخصصی حوزه هنر را با همکاری مجموعه خانه هنرمندان ایران، برگزار کردیم که استقبال مراجعان تا به امروز خوب بوده، با این تفاوت که نسبت به سالهای گذشته، فروش کمتری داشتیم و آن هم به علت افزایش بهای ارز بوده است.

 

وی در خصوص کتابهای عرضه شده در این نمایشگاه تخصصی گفت: در این نمایشگاه، در حدود 2 هزار عنوان کتاب را ارائه کرده ایم که همگی به زبان انگلیسی هستند. البته انتشارات «ویژه نشر» از زمان آغاز فعالیتش در سال 1373  کتابهای فارسی در حوزه ادبیات و رمان و کتابهای انگلیسی در زمینه های پزشکی، هنری، فنی و مهندسی، را منتشر کرده، اما در سالهای اخیر به دلیل بالا رفتن نرخ ارز، ترجیح بر وارد کردن کتابهای تخصصی اصلی و مرجع در حوزه هنر، بوده است و در حال حاضر، نماینده ناشران بین المللی کتابهای هنری به زبان انگلیسی از کشورهایی چون انگلیسی، آلمان و ایتالیا و کتابهای هنری به زبان عربی از کشورهای مصر، سوریه و لبنان هستیم.

 

او در ادامه بیان کرد: وارد کردن این کتابها، بستگی به میزان استقبال و سفارش مخاطبان دارد، خریداران ما عمدتاً مجلس شورای اسلامی، آستان قدس رضوی، وزارت امور خارجه و کتابخانه های دانشگاهی مثل دانشکده های هنر دانشگاه تهران، اصفهان و اهواز هستند.

 

به دلیل بالا بودن هزینه های تبلیغات، موفق به انجام تبلیغ و اطلاع رسانی نشدیم

 

مسئول برگزاری نمایشگاه تخصصی کتابهای هنری در پایان سخنان خود اظهار داشت: نکته ای که به نظرم در جذب بیشتر مخاطبان به این نمایشگاه موثر خواهد بود، تبلیغات بیشتر و اطلاع رسانی مناسب است. به عنوان مثال، در خصوص اطلاع رسانی برای حضور در این نمایشگاه با روزنامه همشهری، مجله ایده آل و حتی صدا و سیما، صحبت کردیم، اما به دلیل بالا بودن هزینه های تبلیغات شان، موفق به انجام تبلیغ و اطلاع رسانی توسط ایشان نشدیم، بنابراین پیشنهادم این است که با توجه به اینکه بسیاری از انتشارات از جمله «ویژه نشر»، بخش خصوصی هستند، اگر برای انجام تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد برگزاری نمایشگاههای فرهنگی، هزینه کمتری به رسانه ها بپردازند و بیشتر در این زمینه، مورد حمایت قرار گیرند، در امر اطلاع رسانی به مخاطبان و جذب هر چه بیشتر علاقه مندان، موفق خواهند بود.

 

گفتنی است در حاشیه این نمایشگاه تخصصی، نمایشگاه تصویرگری با ارائه 100 جلد کتاب از شاهنامه فردوسی نوشتۀ «محمدرضا یوسفی» و «جمال الدین اکرمی»،  با عنوان «هفت خوان تصویرگری» برگزار شد.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: