کد خبر: 22011
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 آذر 1394 - 16:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

مهریز میزبان نشست کتاب‌خوان 237 شد

شهرستان مهریز، استان یزد، روز سه‌شنبه 3 آذرماه میزبان دویست و سی وهفتمین نشست طرح ملی کتاب‌خوان بود.
مهریز میزبان نشست کتاب‌خوان 237 شد

 

به گزارش لیزنا، در این جلسه که با حضور "رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، "سیدمحمد رستگاری" فرماندار مهریز، کتابداران، فرهیختگان و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب برگزار شد، 8 تن از کتابداران، نویسندگان و فعالان فرهنگی مهریز به معرفی کتاب مورد نظر خود پرداختند.

 

پایی که جا ماند

نخستین کتابی که در این نشست معرفی شد، "پایی که جا ماند" اثر "سیدناصر حسینی‌پور" بود.

این کتاب را "حسین دهقانی‌زاده" از فعالان فرهنگی مهریز به حاضران معرفی کرد.

وی در معرفی کتاب موردنظر خود گفت: این کتاب خاطرات دوران اسارت سیدناصر حسینی‌پور یکی از آزادگان 8 سال دفاع مقدس است که شرح شکنجه‌های سخت و طاقت‌فرسای دورات اسارات و ماجرای قطع پای خود را بیان می‌کند.

دهقانی‌زاده افزود: این کتاب یکی از کتاب‌های پرفروش حوزه دفاع مقدس است که با قلم شیوای نویسنده، وضعیت زندان‌های رژیم بعث را به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز این کتاب را تقریظ کرده و نسبت به نویسنده آن عنایت ویژه‌ای داشته‌اند.

 

دوازده ستون موفقیت

دومین ارائه دهنده، "علی معتمدی" مترجم مهریزی بود که کتاب " دوازده ستون موفقیت" نوشته "جیم ران کریس وایدنر" که از کتاب‌های ترجمه شده توسط خود وی بود را معرفی کرد.

معتمدی در خصوص این اثر گفت: کتاب به صورت داستان و مکالمه بین دو شخصیت اصلی پیش می‌رود. چارلی، مرد سال‌خورده موفقی که تجربیات خود را در اختیار مایکل، مرد 40 ساله‌ای می گذارد که زندگیش یکنواخت و بی روح شده است. چارلی رموز موفقیت را در 12 اصل می‌داند که به آنها 12 ستون موفقیت می‌گوید.

وی افزود: ویژگی برجسته این کتاب این است که موفقیت را به دستاوردهای مالی خلاصه نمی‌کند و آدم موفق را کسی می‌داند که در تمام جوانب زندگی موفق باشد.

 

در سماع سروها

"طیبه زارع‌زاده" کتابدار کتابخانه امام هادی(ع) مهریز نیز در این نشست کتاب "در سماع سروها" نوشته "محمدعلی کریمی" را معرفی کرد.

وی موضوع اصلی این کتاب را بیان فرهنگ محرم در یزد عنوان کرد و گفت: در سماع سروها، عنوان مجموعه ارزشمندی است که به فرهنگ محرم و آداب و رسوم عزاداری مردم یزد می‌پردازد. این کتاب حاصل دستاورد پژوهش میدانی و تجربه عملی و نگاه کاربردی آمیخته با اعتقاد قلبی است که با نام و یاد امام حسین(ع) آغاز شده و با اهدا به پیشگاه حضرت مهدی(عج) به انجام رسیده است.

 

هزار و یک چرا

حجت‌الاسلام "علی سالک" از اساتید حوزه و دانشگاه یکی از آثار خود با عنوان "هزار و یک چرا" را معرفی کرد.

وی در خصوص این کتاب گفت: کتاب هزار و یک چرا در واقع به پرسش‌های متعددی که در ذهن تک‌تک ما در زمینه‌های مختلف دینی و مذهبی، داستان‌های قرآن و حکمت برخی احکام جود دارد، پاسخ می‌دهد.

 

شازده حمام

"عباسعلی زارع‌زاده مهریزی" کتاب "شازده حمام" نوشته "محمدحسین پاپلی" را به حاضران نشست معرفی کرد.

این عضو کتابخانه‌های شهرستان مهریز در خصوص کتاب شازده حمام گفت: این کتاب خاطرات زندگی پاپلی یزدی است که در سال 1384 برای اولین بار به چاپ رسید.

وی بیان داشت: نویسنده که در محله‌ای فقیر نشین در یزد زندگی می‌کند، در ابتدای کودکی پدرش را از دست می دهد. وی شاهد فقر محله، آداب و رسوم و عقاید سنتی خرافه و مراسم مذهبی در بین هم محله‌ای‌ها، همشهریان و هم‌کلاسی‌هایش بوده و خاطرات کودکی خود را از آن دوران به رشته تحریر در آورده است. خاطراتی که خود در آن نقش داشته یا شاهد آن بوده و با دقت آن خاطرات و داستان‌ها را نقل می‌کند.

 

انسان 250 ساله

ارائه کننده بعدی این نشست، سرگرد "سیدامیر حسینی" جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مهریز بود.

وی کتاب "انسان 250 ساله" که از مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص زندگی سیاسی و مبارزاتی ائمه اطهار(ع)‌ گردآوری شده است را معرفی کرد.

حسینی در بیان ویژگی‌های این کتاب گفت: از خصوصیات بارز این کتاب، ارائه تحلیلی کامل از اوضاع سیاسی و جو حاکم بر دوران حیات طیبه هریک از ائمه معصومین است که با ژرف‌نگری خاصی این شرایط را برای خواننده تشریح می‌کند.

وی افزود: این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بوده و تاکنون به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی ترجمه شده است.

 

حیات القلوب

کتاب "حیات‌القلوب" یا "تاریخ پیامبران(ع)" اثر علامه "محمدباقر مجلسی" هفتمین کتابی بود که توسط حجت‌الاسلام "روح‌الله زارع" از فعالان فرهنگی مهریز معرفی شد.

وی در خصوص این کتاب گفت: این اثر یکی از تألیفات نفیس به جای مانده از علامه مجلسی است که جلد اول آن درباره پیامبران گرامی(ع) و جلد دوم در احوال پیامبر بزرگ اسلام(ص) و جلد سوم آن در باب امامت است.

زارع افزود: این کتاب مورد توجه علاقه‌مندان در عصر علامه مجلسی و پس از آن بوده است و علمای بزرگی همچون سید بحرالعلوم نسبت به آن عنایت داشته‌اند.

 

رمان‌های کلیدی جهان

"مهدی طوسی" فعال فرهنگی مهریزی آخرین ارائه دهنده معرفی کتاب در نشست کتاب‌خوان دویست و سی و هفتم بود.

وی کتاب "رمان‌های کلیدی جهان" نوشته "دومینیک ژنس" را به مخاطبان معرفی کرد.

 

"رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در پایان نشست کتاب‌خوان مهریز، در سخنانی کوتاه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیختگان و اهالی کتاب در این شهرستان، از فرماندار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و کتابداران مهریزی و همه دست‌اندرکاران برگزاری دویست و سی  هفتمین نشست کتاب‌خوان قدردانی کرد.

گفتنی است، این نشست در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی مهریز و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: