کد خبر: 23217
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 اسفند 1394 - 08:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

نشست کتابخوان 388 کشوری در شهرستان کوثر اردبیل

در ادامه سلسله نشست های به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، سیصد و هشتاد و هشتمین نشست کتابخوان در شهرستان کوثر استان اردبیل برگزار شد.
نشست کتابخوان  388 کشوری در شهرستان کوثر اردبیل

به گزارش لیزنا، این نشست با حضور محمد صادق محمدی، معاون فرماندار شهرستان کوثر، جعفر نوعخواه، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی، بخشداران مرکزی و فیروز کوثر، برخی از رؤسای ادارات و جمع کثیری از کتاب دوستان در سالن اندیشه شهر کوثر برگزار شد. در این نشست، 10 نفر از کتابخوانان در یک محیط پرشور فرهنگی، به ارائه خلاصه ای از کتاب های مطالعه شده خود پرداختند.

 

«بوستان سعدی»/ نوشته شیخ اجل مشرف الدین بن عبدالله سعدی شیرازی/ ارائه توسط میر مجید قائمی (کتابدار)  

میر مجید قائمی، کتابدار، با ارائه کتاب «بوستان سعدی» در حوزه ادبیات، نخستین کتابخوان این نشست بود. این کتاب نوشته شیخ اجل مشرف الدین بن عبدالله سعدی شیرازی  بوده و مجموعه ای است از اشعار این شاعر گرانقدر که به ویرایش منوچهر آدمیت رسیده و توسط نشر شرکت تعاونی کارآفرینان فرهنگ و هنر به چاپ رسیده است.

 

«اصول کافی»/ نوشته محمد بن یعقوب کلینی، ترجمه استاد حسین ولی/ ارائه توسط حجت الاسلام محسن صفری (رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوثر)

حجت السلام محسن صفری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوثر با ارائه کتاب «اصول کافی» در حوزه دین، دومین کتابخوان این نشست بود. این کتاب انتشارات دارالثقلین، تالیف ثقة الاسلام محمدبن یعقوب کلینی (متوفی 329 قمری) بوده و شامل بیش از 16 هزار حدیث است که همواره مورد استناد و استفاده فقها و مولفان کتاب های معارف دینی و اخلاق در حوزه های علمی شیعه بوده است.

 

«جامعه شناسی آموزش و پرورش»/ نوشته محمد حسین فرجاد/ ارائه توسط یعقوب اسدی (معاون آموزش و پرورش شهرستان کوثر)

یعقوب اسدی، معاون آموزش و پرورش شهرستان کوثر  با ارائه کتاب «جامعه شناسی آموزش و پرورش» نوشته محمد حسین فرجاد انتشارات دانشگاه تربیت معلم در حوزه علوم اجتماعی، سومین کتابخوان این نشست بود. این کتاب به فلسفه آموزش و پرورش و لزوم آن پرداخته و نوعی تحلیل جامعه شناختی از بایسته های آموزش و پرورش است.

 

«بررسی رابطه هوش هیجانی و تعهد سازمانی»/ نوشته آیت جهانگیری و صمد جباری/ ارائه توسط آیت جهانگیری (معاون دانشگاه پیام نور)

آیت جهانگیری معاون دانشگاه پیام نور واحد گیوی  با ارائه کتاب «بررسی رابطه هوش هیجانی و تعهد سازمانی» از انتشارات سرافراز کرج در حوزه مدیریت، چهارمین کتابخوان این نشست بود. در این کتاب، ضمن سنجش میزان تعهد سازمانی کارکنان، تأثیر ابعاد هوش هیجانی بر ابعاد تعهد سازمانی نیز مورد بررسی قرار می ‌گیرد.

 

«مجموعه 14 جلدی نگران پروانه ها»/ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/ ارائه توسط اکرم راضی (مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوثر)

اکرم راضی، مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهرستان کوثر  با ارائه مجموعه کتاب «نگران پروانه ها» اثر تعدادی از نویسندگان و از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در حوزه داستان نوجوان، پنجمین کتابخوان این نشست بود. این کتاب با موضوع ولادت، بعثت، هجرت، معراج و رحلت رسول خدا (ص) و همچنین کتابشناسی ،گزیده سخنان و آداب رفتاری آن حضرت را شامل می شود.

 

«مدیریت استراتژیک منابع انسانی»/ نوشته مایکل آرمسترانگ، ترجمه محمد صائبی/ ارائه توسط سارا سازوار (فعال فرهنگی)

سارا سازوار، فعال فرهنگی، با ارائه کتاب ،«مدیریت استراتژیک منابع انسانی» نوشته مایکل آرمسترانگ، ترجمه محمد صائبی ،انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی در حوزه مدیریت ششمین کتابخوان این نشست بود. نگارنده در این کتاب سعی نموده چشم‌اندازی کلی از دیدگاه مدیریت جدید و مشکلاتی که در این رهگذر مدیریت با آن مواجه است ترسیم نماید و راه‌ کارهایی را به منظور حل مشکلات عرضه نماید.

 

«پسته و هفت برادر»/ بازنویسی افسانه شعبن نژاد/ ارائه توسط زهرا نوروزی (مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)

زهرا نوروزی مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهرستان کوثر  با ارائه کتاب «پسته و هفت برادر» از مجموعه کتاب سیمرغ، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در حوزه داستان کودک، هفتمین کتابخوان این نشست بود. این کتاب به روایت های دیگر در کتاب ها یا میان قصه های شفاهی مردم با زبان، گویش و لهجه های متفاوت نقل شده است.

 

«آسیب شناسی اجتماعی کودکی تا نوجوانی»/ نوشته مسعود جهاندیده و سید رسول زیرک/ ارائه توسط مسعود جهاندیده (فعال فرهنگی)

مسعود جهاندیده، فعال فرهنگی، با ارائه کتاب «آسیب شناسی اجتماعی کودکی تا نوجوانی»، انتشارات نگین سبلان در حوزه روانشناسی، هشتمین کتابخوان این نشست بود. این کتاب به آسیب شناسی اجتماعی انواع مشکلات می ‌پردازد که در سطح اجتماعی مطرح هستند و در ضمن آن نویسنده سعی کرده علل مختلف آن ها را از جنبه ‌های مختلف فردی ، اجتماعی و غیره مورد بررسی قرار دهد.

 

«حق و باطل به ضمیمه احیای تفکر اسلامی» نوشته شهید مرتضی مطهری/ ارائه توسط سمانه حکیمیان (کتابدار)

سمانه حکیمیان، کتابدار،  با ارائه کتاب «حق و باطل به ضمیمه احیای تفکر اسلامی» نوشته شهید مرتضی مطهری، انتشارات صدرا در حوزه دین، نهمین کتابخوان این نشست بود. در بخش اول این کتاب حق و باطل در جهان هستی و نیز در جامعه مورد بحث قرار گرفته و در بخش دوم نیز درباره تکامل و آینده بشر بحث و بررسی شده و سرانجام نظریه اسلام به طور مستدل و منطقی بحث شده است.

 

«دستور زبان عشق»/ نوشته قیصر امین پور/ ارائه توسط سید مهدی موسوی (کتابدار)

سید مهدی موسوی، کتابدار،  با ارائه کتاب «دستور زبان عشق» سروده قیصر امین پور، انتشارات مروارید در حوزه ادبیات دهمین کتابخوان این نشست بود. این کتاب شامل 66 قطعه شعر و در 95 صفحه، مجموعه ای از اشعار قیصر در سال های 80 تا 85 را شامل می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: