کد خبر: 23813
تاریخ انتشار: شنبه, 11 ارديبهشت 1395 - 14:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

مدرسه سمیه ساوه میزبان «کتابخوان مدرسه ‌ای»

با همکاری کتابخانه سلمان ساوجی، دومین نشست «کتابخوان مدرسه ‌ای» شهرستان ساوه در سال ۱۳۹۵ صبح امروز (11 اردیبهشت 1395) در مدرسه دخترانه سمیه برگزار شد.
مدرسه سمیه ساوه میزبان «کتابخوان مدرسه ‌ای»

به گزارش لیزنا، به همت کتابداران کتابخانه سلمان ساوجی، دومین نشست «کتابخوان مدرسه ‌ای» شهرستان ساوه استان مرکزی در سال ۱۳۹۵ صبح روز شنبه 11 اردیبهشت در مدرسه راهنمایی دخترانه سمیه برگزار شد. در این نشست ۸ تَن از دانش ‌آموزان و کتابداران به معرفی کتاب پرداختند.

 

 دختر شینا / نوشته بهناز ضرابی زاده/ ارائه توسط سعیده سادات مداحی (کتابدار)

موضوع اصلی کتاب، مرور خاطرات «قدم‌ خیر محمدی کنعان» همسر شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است. «دختر شینا» داستان زندگی عاشقانه «قدم‌ خیر محمدی» با «شهید حاج ستار ابراهیمی» است که می ‌تواند سحر هزاران عشق مثلثی و مربعی سریال ‌های صدا و سیما و فیلم فارسی ‌های سینمای امروز را برملا کند. دختر شینا عاشقانه ‌ای است که زندگی شده و نشان می‌ دهد که سبک زندگی ایرانی شیوه پاک و عاشقانه زیستن و فداکاری و ایثار را در بالاترین جایگاه و کیفیت داراست و این سبک زندگی ما را در جنگ تحمیلی پیروز کرد و امروز ما را در جنگ نرم فاتح خواهد کرد . بهترین اثر بهناز ضرابی ‌زاده توسط انتشارات سوره مهر در ۲۶۳ صفحه منتشر شده است و تا به امروز بیش از ۱۵ بار تجدید چاپ شده است. دختر شینا در ۱۹ فصل روایت شده است که از دوران کودکی قدم خیر آغاز می ‌شود؛ از زمانی که نامش را به خاطر قدم خوشی که داشت «قدم خیر» گذاشتند تا زمانی که حماسه زندگیش را در پشت جبهه ‌ها رقم زد و نامش به عنوان همسر شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر در تاریخ این کشور ماندگار شد.

 

عروس آل رسول/نوشته حسین جلوائیان/ ارائه توسط دانش آموز زهرا فرخ

این کتاب زندگی بی بی شهربانو همسر مکرم امام حسین را مورد بررسی قرار می دهد. از این حیث کتاب بسیار جذاب است. بی بی شهربانو یکی از بانوان بزرگ اسلام است که دارای کمالات و فضائل بسیار است. این بانوی مکرمه اسامی مختلفی داشت که امام حسین ایشان را با نام غزاله صدا می زدند. حضرت شهربانو در جواب حضرت علی که فرمودند آیا حاضری با یکی از مسلمین ازدواج کنی ؟؟ایشان در پاسخ حضرت فرمودند :اگر در این امر مختارم فقط حسین بن علی را برای ازدواج می پذیرم...

 

شیطان دشمن پنهان/نوشته طاهره خاک ریزی/ ارائه توسط دانش آموز زینب کریمی

این کتاب توسط انتشارت نسیم حیات به چاپ رسیده است و کتاب به سبب گفته هایی که از جانب شیطان بیان می شود جذابیت خاصی دارد. در جایی از کتاب می خوانیم: دنیا را در چشمهایشان جلوه داده و آنها را گمراه می کنم. علاوه بر مطالب آموزنده در این کتاب کلمه شیطان از منظر لغوی و معنایی هم مورد بررسی قرار داده شده است...

 

معاد بازگشت به جدی ترین زندگی/نوشته اصغر طاهر زاده/ ارائه توسط دانش آموز محدثه رفیعی

در مسیر انسان به سوی خدا انسان باید از نظر روحی و جسمی متحول شود تا آمادگی ورود به عالم برتر را کسب کند یکی از سر فصل های این مسیر که در کتاب بررسی شده است مرگ است. در این کتاب دلایل وجود حساب و کتاب پس از مرگ مورد بررسی قرار گرفته است و عدل الهی و حکمت الهی از آن جمله دلایل می باشند که حضرت علی می فرمایند: هنگامی که فرزندان آدم در آخرین روز از روزهای دنیا و در اولین روز از روزهای آخرت قرار می گیرند مال، فرزند و عمل او در برابرش مجسم می شوند.

 

خاک های نرم کوشک/نوشته سعید عاکف/ ارائه توسط دانش آموز زهره غلامی

کتاب با ارائه یک زندگینامه فشرده و مختصر از شهید برونسی به نقل خاطرات اطرافیان، آشنایان و همرزمان ایشان پرداخته و هفتاد روایت کوتاه و خواندنی از ابعاد شخصیتی و زندگانی این فرمانده نقل می ‌شود. خاطرات اوستا عبدالحسین برونسی به نقل از خانواده و همرزمان شهید است. این کتاب شرح حال انسانی وارسته است که قبل از انقلاب در روستای گلبوی کدکن از توابع تربت حیدریه به کار سخت و طاقت‏ فرسای بنایی مشغول بود و در کنار آن به خواندن دروس حوزوی نیز روی آورده بود تا اینکه بعدها به علت شدت یافتن مبارزات او زندانی و مورد شکنجه ‏های وحشیانه ساواک قرار گرفت. با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران زمینه‏ های لازم برای رشد او مهیا شد چنان لیاقتی از خود نشان داد که زبانزد همگان شد و نامش حتی در محافل خبری استکبار جهانی نیز راه یافت. رمز رستگاری شهید برونسی عبودیت و بندگی بی‏ قید و شرط او در مقابل حق و حقیقت بوده است.

 

تفکر مثبت/نوشته فرهاد حسنعلی میرزا بیگی/ ارائه توسط دانش آموز محدثه علی جانی

این کتاب توسط سازمان انتشاراتی آوا متن در سال 1387 به چاپ رسیده است. در این کتاب تکیه بر ایجاد تفکر مثبت در خود فرد دارد . که انسان که با اندیشه مثبت می تواند به آنچه که می خواهد دست پیدا کند و به اندازه ی هر آنچه که طلب کند، دریافت خواهد کرد. در جایی از کتاب آمده است خواستن توانستن نیست، خواستن رسیدن است ... یا اینکه برای رسیدن باید رفت ولی نتیجه هر رفتنی رسیدن نیست اما با اندیشه مثبت می توان به تمامی خواسته ها دست پیدا کرد.

 

حضرت مهدی از ظهور تا پیروزی/نوشته حسین تقوی/ ارائه توسط دانش آموز مبینا قائم دانی

کتاب در رابطه با لحظه انتظار تا موعود حضرت ولی عصر را شرح داده است. علاوه بر آن خصوصیات اخلاقی و ظاهری ایشان را بیان می کند. همچنین در این کتاب از فرمایشات و سخنان امامان بزرگوار نیز در رابطه با حضرت مهدی و علائم آخر زمان ذکر شده است. این کتاب در سال 1388 توسط انتشارات مشهور به چاپ رسیده است.

 

سوال از ما پاسخ از فاطمه زهرا / نوشته علیرضا اصغری/ ارائه توسط اکرم وحدت (معاون پرورشی مدرسه)

این کتاب در سال 1391 توسط انتشارات اندیشه مطهر در اراک به چاپ رسید. کتب بسیاری درباره زندگی و شرح احوالات حضرت فاطمه نگاشته شده است و لی این کتاب مختصر و مفید که به صورت پرسش از ما و پاسخ از فاطمه حضرت ارائه شده است، بسیار جذاب بوده و به دلیل حجم کم و نثر روان بسیار قابل استفاده می باشد. در جایی از کتاب تفاوت ها و شباهات حضرت فاطمه زهرا را با حضرت مریم مقدس ترین زن عالم هستی مقایسه می کند که بسیار خواندنی است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: