کد خبر: 27758
تاریخ انتشار: شنبه, 14 اسفند 1395 - 11:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

گزارش همایش «کارآفرینی با تاکید بر مشاغل اطلاعاتی با رویکرد خلاقانه»

منبع : لیزنا
همایش « کارآفرینی با تاکید بر مشاغل اطلاعاتی با رویکرد خلاقانه» توسط انجمن علمی دانشجویی  علم اطلاعات دانشگاه قم با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه استان قم و ادکا دوم اسفندماه برگزار شد.
گزارش همایش «کارآفرینی با تاکید بر مشاغل اطلاعاتی با رویکرد خلاقانه»

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی همایش  کارآفرینی با تاکید بر مشاغل اطلاعاتی با رویکرد خلاقانه، این همایش، دوم اسفندماه  ساعت 9 الی 12 در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.

 در این همایش ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی، اساتید رشته علم اطلاعات، جمعی از متخصصین علم اطلاعات و کارآفرینی در سطح استان قم و دانشجویان رشته علم اطلاعات و سایر رشته ها حضور داشتند.

در ابتدای همایش، یعقوب نوروزی هیأت علمی دانشگاه قم درضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش، اظهار نمود که در طول سال­های گذشته توجه به نقش کتابداران به عنوان کار آفرینان اطلاعاتی بسیار حائز اهمیت شده است. و تفکر از کار آخرینی به کارآفرینی تغییر جهت داده است. در اکثر موارد نگرش تربیتی ماهیت کارآفرینی پیدا کرده است.

در ادامه محمدرضا آرحیمی کارآفرین استانی و صادرکننده نمونه استانی و گرداننده چندین شرکت در حوزه کارآفرینی، سخترانی خود را تحت عنوان «کارآفرینی 2020» شروع کرد:  وی به دلایل کارآفرینی و انگیزه هایی که در این راستا تاثیر گذار هستند؛ از جمله ترس، محصول، اجبار و رویا اشاره کرد.

سخنران بعدی سید علی صحفی بود که سخنرانی وی تحت عنوان «فرصت های بازار محتوا» بود. در این پنل ابتدا آمارهایی در رابطه با وضعیت و ارزش بازار محتوا در کشور بیان شد. پس از آن با معرفی برخی کسب و کارهای مبتنی بر محتوا، بعضی فرصت های ارزش آفرینی، کارآفرینی و خلق ثروت در حوزه محتوا مطرح شد.

درپایان علی روشنی کارشناس ارشد کتابداری پزشکی و فعال در زمینه کارآفرینی به ایراد سخنان خود باعنوان  «مشاغل مبتنی بر کارآفرینی در رشته علم اطلاعات» پرداخت به معرفی فرصت های موجود در زمینه پرداخت.

وی با بیان اینکه امروزه اکثر شرکت هایی که در رتبه بندی های جهانی به لحاظ ثروت و ارزش افزوده به نوعی ماهیت اطلاعاتی دارند،  به ذکر مثال هایی در این زمینه از جمله آمازون و گوگل اسکار پرداخت. و در داخل کشور نیز به برخی از شرکت های فعال در عرصه کارآفرینی در زمینه اطلاعات اشاره کرد. در نهایت به تحلیل حوزه هایی پرداخت که در چند سال آینده می توانند در این زمینه از تاثیر گذاری بالایی برخودار باشند.

گفتنی است که به همت دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه قم نمایشگاهی از آثار و کتاب های برگزیده در رابطه با کارآفرینی برای علاقمندان ترتیب داده شده بود که مورد توجه شرکت کنندگان در همایش قرار گرفت.

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: