کد خبر: 3664
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 آبان 1389 - 00:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

یکی بود! کی گفته که یکی نبود؟

«یکی بود! کی گفته که یکی نبود،؟، بیائید با هم باشیم»، عنوان اولین گردهمایی کودکان و مسئولان کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بود که روز دوشنبه 24 آبان از ساعت 15:30 در کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، در این گردهمایی کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه ملی همراه با والدین خود و میهمانانی چند از شهرستان حضور داشتند. هدف از برپایی این گردهمایی آشنایی کودکان و نوجوانان با نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان بود.

در ابتدا علی اکبر اشعری، رئیس کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، مهمترین سرمایه گذاری را سرمایه گذاری بر روی کودکان عنوان کرد و طی پیشنهادی به وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که کودکان در مدارس از طریق اینترنت آشنایی بیشتری با کتابخانه ملی و کتابخانه دیجیتال پیدا کنند و با اظهار امیدواری از اینکه کتابخانه جای بیشتری در نزد کودکان باز کند به سخنان خود پایان داد.

در ادامه، مصطفی رحماندوست، شاعر کودک و نوجوان و مسئول بخش کودک و نوجوان کتابخانه ملی، از راه اندازی مجله الکترونیکی کودکان در کتابخانه ملی خبر داد و گفت در آینده نزدیک شاهد آن هستیم.

سپس، مجید راستی، نویسنده کودک و نوجوانان، در سخنان خود گفت: "خودتان را دوست داشته باشید تا دیگران هم شما را دوست داشته باشند" و در ادامه به بیان اینکه "کتابخانه مجازی و دنیای مجازی گنجینه ای از همه آدمهای خوب و حرفای قشنگ است" به کودکان توصیه کردند هرگز دوستی به اسم کتاب را از دست ندهید.

در ادامه این نشست، افسانه شعبان نژاد، زهرا موسوی، مریم هاشم پور  از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان، خود را به کودکان حاضر معرفی کردند و سپس خانم روحی در خصوص کارگاههای نگهداری یار مهربان که شامل کارگاه «روش درست کردن کاغذ»، کارگاه «آشنایی با صحافی»، کارگاه «چند ساعت با یک مرمتگر کتاب» و کارگاه «چند نکته در مورد حفاظت کتاب» است، توضیحاتی داد.

 این کارگاهها از 23 آبان تا 30 آبان دایر می باشند و علاقمندان می توانند از آنها دیدن کنند.

همچنین نماهنگ هایی در بین برنامه پخش شد و کودکان و نوجوانان حاضر به معرفی خود پرداختند. امید زهتاب 10 ساله، پرهام جاله 5/3 ساله و محمد مهدی شهبازی محصل دوره اول راهنمایی به عنوان سه تن از فعالترین اعضای کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان، شناخته شده بودند.

گفتني است، كتابخانه ملي مجازي كودكان و نوجوانان ايران از ارديبهشت ماه سال جاري فعاليت خود را يه نشاني اينترنتي www.ketabkhanekoodak.ir آغاز کرده است. 

خبرنگار: معصومه عبدالله وند

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: