کد خبر: 31225
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 18:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

مدیر نمایشگاه های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی

 نمایشگاه کتاب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار نشود/در صورت برگزاری نمایشگاه در سئول، میزبان خوبی خواهیم بود

منبع : لیزنا
حمیدرضا آملی، مدیرامور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی درباره امکانات و زیرساخت‌های این مجموعه و برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این مکان توضیح داد.
 نمایشگاه کتاب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار نشود/در صورت برگزاری نمایشگاه در سئول، میزبان خوبی خواهیم بود

حمیدرضا آملی مدیرامور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار لیزنا بیان کرد: نمایشگاه کتاب تهران طی سال‌های متمادی در شرکت سهامی ما برگزار می‌شد و افتخار میزبانی مجموعه فرهنگی کشور را داشتیم، اما با توجه به ترافیک و مشکل تردد برای مردم منطقه تصمیم گرفته شد این نمایشگاه در مکانی غیر از سایت ما برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب یا هر مکان دیگری با تصمیم مجموعه فرهنگی کشور است، ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی تهران هر روز مجهزتر می‌شود و در آن امکانات روز دنیا بیشتر به چشم می‌خورد؛ امروز شاهد ساخت سالن پنجم شرکت هستیم که یکی از مدرن‌ترین و استانداردترین سالن‌های نمایشگاهی در خاورمیانه است.

وی با اشاره به بازسازی سالن‌های قدیمی این مجموعه، انجام این امور را برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه‌های بین‌المللی عنوان کرد و گفت: برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه دیگری جز مکان دائمی نمایشگاه‌ها برای جلوگیری از ترافیک، با شهرآفتاب موافق هستم.

بحث ترافیک شهری مربوط به سازمان ما نیست

به گفته آملی، شهرآفتاب با تکمیل زیرساخت‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌هایی با بازدیدکنندگان عام که برای شهر ترافیک ایجاد می‌کنند (مثل نمایشگاه فروش بهاره یا نمایشگاه کتاب)، می‌تواند مکان مناسبتری باشد.

او توضیح داد: تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های فعلی ما متناسب با تعداد پارکینگ‌های مجموعه است اما اگر قرار باشد بازدیدکنندگان زیاد به مجموعه مراجعه کنند تردد بیشتر و در پی آن ترافیک بیشتری ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: ما همکاری و هم‌افزایی خوبی با شهرآفتاب داریم و حتی در بحث تقویم نمایشگاهی سال آتی برای برگزاری تعدادی از نمایشگاه‌ها در آن مکان تصمیماتی را گرفته‌ایم. این همراهی، همکاری و تعامل توسط مدیرعامل مجموعه شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، رییس کل سازمان توسعه تجارت و مسئولان نمایشگاه شهرآفتاب انجام شده است.

مدیرامور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی درباره ترافیک ایجاد شده در شهر برای برگزاری نمایشگاه کتاب چه در این مکان و چه در مجموعه شهرآفتاب عنوان کرد: ما متولی برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور هستیم و بحث ترافیک شهر مربوط به دستگاه‌های دیگر است، این مسئله تبدیل به یک کلاف سردرگم شده است که با راهکارهای مختلف از جمله توسعه ناوگان عمومی شهر و دادن مترو به بخش‌های گوناگون می‌تواند حل شود.

وی بیان کرد: شهرآفتاب از ترافیک شهر مستثنی نیست. ما نیز انتظار داریم که شهردار جدید تهران در برنامه‌های خود ایستگاه مترویی را در اطراف مجموعه ما قرار دهد.

بهتر است که شهرآفتاب میزبان برگزاری نمایشگاه کتاب باشد

آملی درباره مسیر اصلی ورود به نمایشگاه که در هم‌اکنون در اختیار صداوسیما قرار دارد، گفت: مسیرهای خوبی به نمایشگاه بین‌المللی منتهی می‌شود و ما از این بابت هیچ مشکلی نداریم، اما اگر آن مسیر قدیمی مورد استفاده ما از سوی مجموعه صداوسیما که تعامل خوبی را با ما دارند، بازگشایی شود، بهتر است.

آملی ضمن تاکید بر این نکته که تصمیم‌گیرنده برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مکانی جز شهرآفتاب دستگاه‌های دیگر و به خصوص وزارت ارشاد است، ادامه داد: به عنوان متولی نمایشگاه‌های داخلی اعلام می‌کنم که ترجیحم بر این است که چند سالی شهرآفتاب میزبان برگزاری نمایشگاه کتاب باشد و این فرصت برای آنها فراهم شود.

وی تاکید کرد: مشکلات موجود در نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با بیش از 50 سال فعالیت، حداقل است و تقریبا هیچ مشکلی در برگزاری نمایشگاه‌های خود نداریم، بحث تصمیم‌گیری پیرامون نمایشگاه کتاب نیز برعهده متولیان این بخش است و اگر اراده مسئولان به برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران باشد، قطعا ما میزبان خوبی خواهیم بود.

آملی یادآور شد: در صورتی که قرار باشد نمایشگاه کتاب در این مجموعه برگزار شود قطعا باید تقویم نمایشگاهی خود را با آن تنظیم کنیم، به عنوان مثال سایت نمایشگاه بین‌المللی اردیبهشت ماه هر سال میزبان چندین نمایشگاه مانند نفت و گاز است.

 

مدیرامور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی در پایان گفت: مجموعه ما سال‌ها پیش میزبان نمایشگاه کتاب بوده است؛ شاید این مکان بهترین و مناسبت‌ترین مکان از نظر فضا برای برگزاری نمایشگاه باشد اما تشخیص بر این بود که برای جلوگیری از ترافیک این نمایشگاه در مکان دیگری برگزار شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: