کد خبر: 5552
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 تیر 1390 - 09:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

کتابدار ایرانی موفق به دریافت «جايزه سفر» ایفلا 2011 شد

  پژوهشگر و کتابدار ایرانی به عنوان یکی از افراد موفق به کسب «جايزه سفر» در کنفرانس ایفلا 2011 معرفی شد.

 

شیما مرادی، دانشجوی دوره دکتری علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و کتابدار ایرانی موفق به اخذ «جايزه سفر» ایفلا 2011 در گفتگو با لیزنا درباره حضور خود در این کنفرانس جهانی بیان کرد:  امسال براي جايزه سفر ايفلا 2011 انتخاب شدم و از اين جهت ان شاءالله حتما در همايش ايفلا شركت خواهم كرد زيرا كليه هزينه‌هاي سفر از طرف ايشان پرداخت شده است.

وی افزود: جايزه «سفر» ايفلا در برخي از دوره‌هاي ايفلا بر اساس شرايط خاص به افراد اهدا مي‌شود و معمولا پس از دريافت مدارك لازم كه هر سال متفاوت است، داوران ايفلا نسبت به شرايط مورد نظر کنفرانس، افراد را انتخاب مي‌كنند. ايفلا با اهداي اين جايزه، هزينه سفر و شركت در کنفرانس را به طور كامل متقبل مي‌شود. امسال ظاهرا ده نفر از آسيا، اروپا، آفريقا و اقيانوسيه براي دريافت جايزه انتخاب شده‌اند كه بنده ظاهرا تنها ايراني جمع خواهم بود.

مرادی در ادامه بیان کرد: امسال نيز پس از اعلان نتيجه و انجام امور مقدماتي سفر، با خبر شدم كه مقاله اينجانب با عنوان « The status of ministries' website of Middle Eastern countries in achieving e-Government»  در کنفرانس پذيرفته شده كه براي شركت در آن، انگيزه دو چندان گشت.

سردبير ماهنامه ارتباط علمي، درباره پیشینه حضورش در کنفرانس های ایفلا به لیزنا گفت: تاکنون دو بار در ايفلا شركت كرده‌ام، در سال 2005 كه جايزه سفر به اينجانب تعلق گرفته بود و در آن زمان عنوان «كتابدار برتر» را از ايفلا دريافت كردم. همچنين، در سال 2009 نيز به عنوان نماينده پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات در ايفلاي ميلان شركت كردم كه انتخاب اینجانب در آن سال طي مسابقه‌اي كه در آن پژوهشگاه انجام شده بود، صورت پذيرفت. در سال 2010 نيز مقاله اینجانب در ايفلا پذيرفته شد كه به دليل عدم همكاري سازمان و دانشگاه متبوع، موفق به شركت در ايفلا نشدم.

به گزارش لیزنا، كنفرانس ايفلا هر سال در ماه آگوست ميلادي با بيش از 2000 شركت كننده برگزار مي‌شود و هر سال تعداد محدودي «جايزه سفر» كه هزينه شركت در كنفرانس، اقامت و سفر را در بر مي‌گيرد را به شركت كنندگان در اين بخش اعطا مي كند. شركت كنندگان در بخش «جايزه سفر» براساس رزومه و تجربه كاري انتخاب مي‌شوند. از شرايط شركت در اين بخش در ایفلا 2011 عضویت در یکی از انجمن‌های کتابداری ملی، ارسال رزومه سازماندهی‌شده از فعالیت‌های حرفه‌ای و علمی مرتبط و تكميل فرم درخواست بوده است.

كنفرانس ايفلا 2011 از 13-18 آگوست 2011 (22-27 مرداد 1390) با موضوع «کتابخانه ها فراتر از کتابخانه: یکپارچگی ، نوآوری و اطلاعات برای همه»، در «سن خوان» در پایتخت جمهوری «پورتوریکو» برگزار مي شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: