کد خبر: 28532
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 - 19:31

داخلی

»

ROOT

»

مجموعه اصلی

سخنگوی وزارت خارجه در بازدید از غرفه بنیاد سعدی

گسترش زبان فارسی در دیپلماسی عمومی ایران بسیار تاثیرگذار است

منبع : لیزنا
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه گسترش زبان فارسی در دیپلماسی عمومی ایران بسیار تاثیرگذار است، گفت: امیدوارم بنیاد سعدی بتواند موجب پیوند فارسی زبانان منطقه شود.
گسترش زبان فارسی در دیپلماسی عمومی ایران بسیار تاثیرگذار است

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب و در بازدید از غرفه بنیاد سعدی ضمن آشنایی با تازه ترین تالیف ها و فعالیت های این بنیاد در دانشگاه های سراسر جهان اظهار کرد: موضوع اهمیت زبان و آثاری که می تواند بر صحنه روابط  بین الملل و ارتباطات مردم کشورها داشته باشد به خوبی مشخص است.

وی همچنین با اشاره به آنکه  زبان فارسی به علت قدمت و تعداد افرادی که در جهان فارسی صحبت می کنند از وضعیت ویژه ای برخوردار است، گفت: متاسفانه در گذشته ما به دلایل مختلف به این مقوله کمتر توجه ‌کرده‌ایم. اکنون جای خرسندی است که نهادهایی همچون بنیاد سعدی، که در نوع خودش سرآمد است، توانسته کارهای شایان توجهی را به کمک اساتید بزرگی که در آن فعالیت دارند در این زمان کوتاه عرضه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بنیاد سعدی بتواند موجب پیوند فارسی زبانان منطقه شود، افزود: اگر این آرمان و آرزو اتفاق بیفتد و ما بتوانیم در حداقل منطقه خودمان زبان فارسی را گسترش بیشتری دهیم، در واقع توانسته‌ایم به صلح، ثبات، امنیت و دوستی ملت ها کمک کنیم که قطعا در جهان امروز بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین تاکید کرد: موضوع گسترش زبان فارسی، مقوله ای ملی است که برای پیشرفت مناسب این موضوع، لازم است تا متولیان خاصی آن را پیگیری کرده و به طور خاص پیش برند. ولی این بحث فراتر از یک نهاد یا موسسه است و یک اجماع ملی از سطوح بالای کشور تا دیگر بخش­ها نیاز است تا گام های بیشتری در عرصه گسترش زبان فارسی برداشته شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان آنکه ترویج زبان فارسی رسالت درونی و بیرونی است، افزود: گسترش زبان و ادبیات فارسی در داخل ایران برای جوانان یک ضرورت است تا این نسل که به واسطه ارتباط با تکنولوژی های جدید، کمتر با ادبیات در ارتباط هستند،  شناخت بیشتری از فرهنگ غنی خود پیدا کنند.

 

وی افزود: همچنین در خارج از مرزها، با توجه به شرایط محیط پیرامونی ما، به خصوص حوزه آسیای میانه و شبه قاره، گسترش و ترویج زبان فارسی بسیار مهم است و امیدوارم ما هم در حوزه انتشارات و هم کمک به شناخت فرهنگ ایرانی، به خصوص ایرانشناسی، جدی تر وارد عمل شویم و امید است این اتفاق به کمک بنیاد سعدی و سایر دوستان این حوزه رخ دهد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: