کد خبر: 29368
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 تیر 1396 - 14:21

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار نخستين فرهنگ لغت فارسی ـ یونانی در آتن

منبع : لیزنا
نخستين فرهنگ لغت فارسی ـ یونانی و یونانی ـ فارسی توسط انتشارات پوریا در آتن، چاپ و منتشر شد.
انتشار نخستين فرهنگ لغت فارسی ـ یونانی در آتن

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اوانگلوس ونتیس و خانم معصومه سارا علی‌نیا، پژوهشگر و مؤلف فرهنگ لغت فارسی ـ یونانی و یونانی ـ فارسی، 26 تير ضمن حضور در رايزني فرهنگي جمهوری اسلامی ایران در آتن، با علی‌محمد حلمی، رايزن فرهنگي كشورمان ديدار و پيرامون ظرفيت‌هاي دو كشور در توسعه روابط فرهنگي، گفت‌وگو كردند.

حلمی با تجليل از اين اثر ارزشمند گفت: اين فرهنگ لغت مي‌تواند سال‌های بسياري مورد استفاده محققان، دانشجویان و گردشگران دو کشور قرار گيرد.

رایزن فرهنگی کشورمان بر لزوم معرفي فرهنگ لغت فارسی ـ یونانی و یونانی ـ فارسی به فارسي‌آموزان و دانشجويان زبان فارسي يونان و فرهيختگان مراكز علمي و زبان‌شناسی ايران، تأكيد كرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و علایق دو ملت ایران و یونان برای توسعه روابط فرهنگی و فرصت‌های آموزشی و پژوهشی، گفت: تلاش خواهیم کرد تا کرسی مطالعات ایران در یونان و مطالعات یونان در ایران ایجاد شود.

در ادامه این دیدار، دو نسخه از کتاب فرهنگ لغت فوق‌الذكر به رایزن فرهنگی كشورمان در آتن، تقدیم شد.

 

این کتاب حاصل 5 سال تلاش مستمر و مطالعه گسترده بوده است و مي‌تواند گامی مهم براي شناخت و توسعه ارتباطات فرهنگی دو کشور و دو ملت بزرگ ایران و یونان باشد. این کتاب در 360 صفحه در قطع وزیری توسط انتشارات پوریا در آتن منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: