کد خبر: 29214
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 تیر 1396 - 15:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان اجرا شد

جمع‌خوانی و اجرای نمایش «قیچی که دنبال کار می‌گشت» در کتابخانه عمومی پارک شهر مرند

منبع : لیزنا
به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان، جمع‌خوانی و اجرای نمایش کتاب «قیچی که دنبال کار می‌گشت» در کتابخانه عمومی پارک شهر مرند اجرا شد.
جمع‌خوانی و اجرای نمایش «قیچی که دنبال کار می‌گشت» در کتابخانه عمومی پارک شهر مرند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، روز یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶، کودکان کتابخانه عمومی پارک شهر مرند به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان با منیژه هاشمی همراه شدند تا برای قیچی‌اش کار پیدا کنند.

 این کتاب توسط کودکان کتابخانه عمومی پارک شهر مرند جمع‌خوانی شد، کودکان رفتار قیچی در طول داستان را تحلیل کردند، همراه قیچی دنبال کار گشتند و درنهایت تصمیم گرفتند آن را در قالب نمایش برای دوستانشان اجرا کنند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «قیچی رفت توی اتاق و خودش را به خانم خیاط رساند. خانم خیاط وقتی او را دید، با خوحالی گفت: تو دیگر از کجا آمدی؟ بعد قیچی را برداشت و شروع کرد به بریدن پارچه. زیر لب گفت: به! به! عجب قیچی خوبی! حتماً استاد آهنگر آن را ساخته ...»

از این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان تابه‌حال کتاب‌های شعر «کفشی به رنگ کفش دریا» و «اسب حنایی» از (مجموعه کتاب‌های خودمان)، و کتاب «آقای تابستان» از سوی انتشارات کانون منتشرشده است.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب «قیچی که دنبال کار می‌گشت»  را در ده هزار نسخه منتشر کرده است.

 

گفتنی است، خواندن داستان‌های خوب برای بچه‌ها و مشارکت آن‌ها در بطن قصه، همزادپنداری کودک با قهرمانان و شخصیت‌های قصه، ترغیب کودکان به واکاوی و تحلیل حوادث و ماجراهای قصه از هدف‌هایی است که بخش کودک کتابخانه‌ی عمومی پارک شهر مرند به دنبال دستیابی به آن در جلسات جمع‌خوانی کتاب است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: