کد خبر: 32387
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 دی 1396 - 09:19

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «تحول نام‌گذاری كودكان تهرانی» نقد می‌شود

منبع : لیزنا
کتاب «تحول نام‌گذاری كودكان تهرانی؛۱۳۹۴- ۱۳۷۵» طرح پژوهشی مصوب پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و اثر پژوهشی عباس عبدی، در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران بررسی می شود.
کتاب «تحول نام‌گذاری كودكان تهرانی» نقد می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات این کتاب با حضور سیدحسین سراج‌زاده، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی و رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران و اسدالله پارسامهر، مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور و مولف کتاب فرهنگ نام و نام‌گزینی، نقد و بررسی می‌شود.

این برنامه با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، روز دوشنبه ۱۱ دی۱۳۹۶ ساعت ۱۰ صبح  با حضور پژوهشگر این اثر، ناظر طرح و منتقدان  این کتاب، در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود. کتاب «تحول نام‌گذاری كودكان تهرانی؛۱۳۹۴- ۱۳۷۵»، حاصل طرح پژوهشی مصوب پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و در راستای همکاری پژوهشگاه با نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نام شورای فرهنگ عمومی کشور منتشر شده است.

به استناد این پژوهش، طی يک دهه گذشته فرهنگ نام‌گذاری کودکان، تغييرات جدی کرده و خلق نام‌های جديد برای كودكان روند رو به رشدی پيدا كرده است.پژوهشگر این اثر، نام‌گذاری كودكان را محصول روند كلی جامعه می‌داند و تأکید می‌کند که فرهنگ نامگذاری کودکان محصول سياست‌های رسمی نيست. عبدی به استناد این تحقیقش تصریح می‌کند که شايد نتايج این پژوهش برای سياست‌گذاران فرهنگی خوشايند نباشد زیرا نتیجه سیاست‌گذاری‌های انجام شده در این حوزه، نتیجه معکوسی داشته است.

از پژوهشگران و علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه دعوت می‌شود.

اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی، در اتوبان حقانی (غرب به شرق)‌ بعد از ایستگاه مترو حقانی، بلوار کتابخانه ملی واقع است.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: