کد خبر: 33284
تاریخ انتشار: شنبه, 28 بهمن 1396 - 11:35

داخلی

»

اخبار کتاب

جشن امضای سه کتاب از باوی ساجد در اهواز برگزار شد

منبع : لیزنا
جشن امضای کتاب‌های احمد محمود، عدنان غریفی و عصّابه از تألیفات حبیب باوی ساجد مستندساز خوزستانی در دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد.
جشن امضای سه کتاب از باوی ساجد در اهواز برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، حبیب باوی ساجد عصر روزجمعه (27 بهمن) در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، جشن امضای سه کتاب احمد محمود (گفتگو با بسیاری از سینماگران و اهالی ادبیات در ارتباط با این نویسنده برجسته اهوازی)، عدنان غریفی (گفتگوی بلند با این نویسنده، شاعر و مترجم برجسته خوزستانی) و عصّابه (مجموعه داستان‌های مصائب و مسائل جنگ در خوزستان) برگزار شد.

وی افزود: دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان فرصتی است نه فقط برای اینکه الفت خود را با کتاب و کتاب‌خوانی تمدید کنیم بلکه بسیاری از تصمیم‌گیرندگان استان به خصوص مدیران فرهنگی استان به داشته‌های فرهنگی و ادبی خود از جمله نویسندگان، شاعران و مترجمان و محققان عرصه ادبیات استان پی ببرند.

جشنِ امضای چاپ دوم کتابِ «احمد محمود» و کتاب «عدنان غُریفی» (از سلسله کتاب‌های ادبیات معاصر ایران در گذر زمان، با نگاهی به تاریخ شفاهی ادبیات خوزستان) و چاپ دوم مجموعه داستان «عصّابه» از تألیفات حبیب باوی ساجد در نمایشگاه کتاب خوزستان با حضور «سیامک اعطاء» (فرزند احمد محمود) و حبیب باوی ساجد برگزار شد.

احمد محمود، بارزترین رمان‌نویس خوزستانی، سال ۱۳۱۰ در اهواز متولد شد. همسایه‌ها، داستان یک شهر، زمین سوخته، مدار صفر درجه، آدم زنده و درخت انجیر معابد از جمله آثار این نویسنده نامدار است که سال ۱۳۸۱ در سن ۷۱ سالگی بعد از یک دوره بیماری ریوی دارفانی را وداع گفت.

عدنان غُریفی نویسنده، مترجم، شاعر و منتقد ادبی است که آغازگرِ مدرنیست در ادبیاتِ معاصرِ جنوب است و از آثار روایی وی می‌توان به مادر نخل، سکه‌ها، چهار آپارتمان در تهرانپارس و مرغ عشق اشاره کرد.

به موشک بستن فرشتگان، برنامه حرکت؛ امروز اینجا، نخل مشتعل و این سوی عطر قبیله از مجموعه شعرهای غریفی، وام سعد، مردان در آفتاب، نظارت دقیق قطارها و شعرهای تبعید از آثار ترجمه عدنان غریفی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: