کد خبر: 35735
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 تیر 1397 - 12:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

میزبانی کتابخانه های عمومی فسا از برنامه‌های متنوع فرهنگی در تابستان 97

منبع : لیزنا
    کتابخانه های عمومی فسا میزبان بیش از 50 برنامه متنوع فرهنگی در تابستان 97 خواهد بود.
میزبانی کتابخانه های عمومی فسا از برنامه‌های متنوع فرهنگی در تابستان 97

به گزارس لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا، محمدحسین فیروزی؛ رئیس این اداره ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا از نیمه تیر ماه تا پایان شهریور با برگزاری برنامه‌های گوناگون فرهنگی و کتابخانه‌ای، آماده ارائه خدمات با رنگ و بوی کتاب به مراجعین محترم در کتابخانه‌های عمومی فسا خواهند بود.

وی در ادامه گفت: حجم فعالیت ها، کلاس ها، کارگاه ها و نشست های تابستان 97 با هدف غنی سازی فراغت مخاطبین، از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است. کلاس های قصه گویی با برنامه عروسک گردانی، کتاب سازی، کارگاه دانشمند کوچک، آشنایی با مشاغل، جمع خوانی کتاب، آموزش نقاشی کودکان، طراحی و نقاشی نوجوانان، خوشنویسی، کلاس خلاقیت (کاردستی با کاغذ و وسایل دور ریختنی)، شاهنامه خوانی، گلستان خوانی، نشست های کتابخوان، آموزش قرآن و غیره بخشی از برنامه های اوقات فراغت کتابخانه های عمومی شهرستان فسا می باشد.

محمدحسین فیروزی همچنین درباره فعالیت های ویژه خانه کتاب کودک و نوجوان فسا بیان داشت: این بخش در آذر ماه 96 به کتابخانه دکتر بهشتی فسا افزوده شده است، فعالیت های متنوعی در کنار فعالیت های متنوع تابستان، کارگاهای متنوعی از جمله مهارت های زندگی و مهارت های مطالعه با عناوین ، مهارتهای خواندن و تمرکز حواس، کارگاه پاسخ به اختلالات  درسی و تربیتی بچه ها ویژه والدین، کارگاه راههای ارتباط موثر با کودکان ویژه والدین، کارگاه مهارت کنترل خشم، ویژه والدین، کارگاه ارتباط سالم با خانواده ویژه والدین، پرورش مذهبی و اخلاقی کودکان، تندخوانی و مهارت های مطالعه، کارگاه روش های مطالعه بدون فراموشی، کارگاه رفع استرس، اضطراب و ترس، کارگاه زمان و مکان و شرایط مطالعه، تمرکز حواس در مطالعه و یادگیری، کارگاه روش های یادداشت برداری نوین و نقشه بندی ذهنی و غیره برگزار می کند.

وی درباره ویژه برنامه ها نیز اظهار کرد: مسابقه «شهر من زاهدشهر» در بخش های روزنامه دیواری، نقاشی و یادداشت ویژه شهر زاهدشهر و با هدف بوم شناسی، هویت بخشی و افزایش اعضا و با اهدای 9 کارت هدیه 500 هزار ریالی در بخش شیبکوه آغاز شده است و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد. همچنین مسابقه «شهر من ششده» و مسابقه روزنامه دیواری با موضوع سردار شهید مرتضی جاویدی نیز در حال پیگیری است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا تصریح کرد: با توجه به ظریفت کتابخانه ها سطح برنامه ها متفاوت است و متقاضیان می توانند جهت ثبت نام کلاس ها به کتابخانه های عمومی شهرستان، کتابخانه های عمومی آیت الله دکتر احمد بهشتی (فسا)، شهید مرتضی جاویدی(فسا)، امام جعفر صادق(ع) (زاهدشهر)، غدیر(ششده) و بقیه الله (میانشهر) مراجعه نمایند.

فیروزی در ادامه گفت: توجه ویژه به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و محتوای مورد نیاز آن ها، از سیاست های دائمی نهاد کتابخانه های عمومی است و این برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی به منظور نهادینه کردن فرهنگ مطالعه صورت می گیرد.

وی در پایان درباره عضویت در کتابخانه ها نیز اشاره کرد: طرح های تشویقی نیز برای عضویت دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، کودکان، نوجوانان، خانواده ها، بازنشستگان و ... وجود دارد و مخاطبین می توانند به صورت رایگان و نیم بها در کتابخانه های عمومی عضو شوند.

آدرس کتابخانه ها:
1) کتابخانه عمومی آیت الله دکتر احمد بهشتی: بلوار معلم، روبروی هنرستان کشاورزی- تلفن :
۵۳۳۳۵۴۳۵
2) کتابخانه عمومی شهید جاویدی: بلوار شهید مطهری-سه راه بیمارستان قدیم-روبروی آزمایشگاه دکتر خورشید- تلفن :
۵۳۳۵۲۶۰۶
3) کتابخانه عمومی بقیه الله: میانشهر- خیابان امام مهدی (عج)
کتابخانه عمومی بقیه الله میانشهر- تلفن :۵۳۴۴۳۱۰۰
4) کتابخانه عمومی امام جعفر صادق:
 زاهد شهر-بلوار امام حسین-جنب حسیینیه امام خمینی-کتابخانه عمومی امام جعفر صادق- تلفن :۵۳۴۳۳۲۴۱
5) کتابخانه عمومی غدیر: ششده- خ امام علی (ع)
کوی شهید نعمتی-روبروی هنرستان باقر العلوم - تلفن : 53462150

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: