کد خبر: 37211
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 مهر 1397 - 10:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

محمدعلی نجفی:

مشارکت شهرداری ها در توسعه کتابخانه های عمومی حائز اهمیت است

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز
به منظور بررسی مصوبات و برنامه های کتابخانه های عمومی استان البرز، بیست و یکمین جلسه  انجمن کتابخانه های عمومی در سالن اجتماعات حوزه استاندار البرز برگزار شد.
مشارکت شهرداری ها در توسعه کتابخانه های عمومی حائز اهمیت است

 به گزارش لیزنا، شنبه ۳۱ شهریور ۹۷، با حضور محمدعلی نجفی، استاندار البرز؛ احمدهراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ خیرالله ترخانی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان؛ جواد صادقلو، فرماندار شهرستان طالقان؛ تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان؛ زهرا عربشاهی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛ محمدرضا فلاح نژاد، فرماندار شهرستان نظرآباد؛ ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ رحیم خستو، عضو شورای اسلامی شهر کرج و دیگر اعضای انجمن، بیست و یکمین جلسه  انجمن کتابخانه های عمومی استان در سالن اجتماعات حوزه استاندار البرز برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به برنامه های کتابخانه های عمومی به مناسبت ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دهه محرم  و هفته مقدس دفاع مقدس، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۷ گفت: از اهم برنامه های انجام شده در  ۳ ماه گذشته، برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی است که با استقبال خوبی در استان مواجه شد.

هراتی ضمن تشکر از فرمانداران شهرستانهای استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به شروع پروژه احداث کتابخانه شهرستان طالقان از مناطق فاقد کتابخانه مانند آسارا، ینگی امام هشتگرد نام برد و خاطر نشان کرد: افتتاح چهل و پنجمین کتابخانه عمومی استان، در شهر چهارباغ ساوجبلاغ از دیگر اقدامات انجام شده این دوره کاری است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم با همکاری و همیاری دیگر ارگان ها و ادارات، تعداد کتابخانه عمومی را به شکل چشمگیری افزایش دهیم.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان با اشاره به منبع درآمد کتابخانه های عمومی عنوان کرد: برگزاری نشستی مشترک با روسای شوراها و شهرداران کل استان به میزبانی اداره کل کتابخانه ها، جهت تبیین اهمیت پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی بسیار ضروری است.

در ادامه محمدعلی نجفی، استاندار البرز، ضمن تشکر از زحمات مدیرکل کتابخانه های عمومی اظهار کرد: تعامل و همراهی فرمانداری ها و شهرداری ها در زمینه توسعه امکانات و تجهیزات کتابخانه ای در قالب جلسات مشترک، ضروری است.

وی ادامه داد: شهرداری ها همواره برای انجام کارهای فرهنگی از جمله احداث کتابخانه ها پیش قدم بوده و به دنبال استفاده از سهمیه و بودجه دولتی برای پیشبرد پروژه های شهری از جمله کتابخانه های عمومی در شهرستان های استان البرز هستند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: باید پیگیر مطالبات در حوزه احداث کتابخانه ها و مکان های فرهنگی باشیم. خوشبختانه در حال حاضر  برنامه های خوبی در راستای توسعه کتابخانه های عمومی استان اجرا شده است.

نجفی بیان کرد: مشارکت شهرداری ها در توسعه کتابخانه های عمومی و احداث فضاهای جدید بسیار حائز اهمیت است. در این میان نیاز است که در تمامی مراحل ساخت کتابخانه ها مسئولان مربوطه از جمله شهرداران حضور یابند.

در پایان این جلسه، احکام رحیم خستو و احمدعلی هراتی که به عنوان دو نفر از چهار عضو حقیقی انجمن کتابخانه های عمومی استان انتخاب شده اند، توسط استاندار تقدیم ایشان شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: