کد خبر: 37903
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 دی 1397 - 08:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برپایی نمایشگاه روز صنعت پتروشیمی در کتابخانه حسینیه ارشاد

منبع : روابط عمومی کتابخانه حسینیه ارشاد
نمایشگاهی دو روزه به مناسبت روز صنعت پتروشیمی در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برگزار می شود.
برپایی نمایشگاه روز صنعت پتروشیمی در کتابخانه حسینیه ارشاد

به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظور آگاهی‌رسانی، روزهای 8 و 9 دی ماه نمایشگاهی از منابع موجود را در ساعات کار کتابخانه برپا می‌کند و مشتاقانه آماده پاسخگویی به پرسش‌های علاقه‌مندان است.

صنایع پتروشیمی (Petrochemical industry)، بخشی از صنایع شیمیایی است که از مواد خام حاصل از نفت یا گاز طبیعی، فراورده‌های شیمیایی تولید می‌کند.

ایجاد صنعت پتروشیمی در ایران به دهه ۱۳۳۰ شمسی برمی گردد. در اواخر این دهه وزارت اقتصاد وقت به منظور گسترش و توسعه صنعت پتروشیمی، بنگاه شیمیایی کشور را تاسیس نمود. این شرکت در سال ۱۳۳۷ طرح احداث کارخانه کود شیمیایی مرودشت فارس (پتروشیمی شیراز) را به اجرا گذاشت و اولین مجتمع پتروشیمی کشور تحت عنوان پتروشیمی شیراز در سال ۱۳۴۳ جهت تولید کود شیمیایی به بهره برداری رسید.

هشتم دی ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز صنعت پتروشیمی ثبت شد تا گوشه ای از زحمات مردان و زنانی را جاودانه نماید که در توسعه و افتخار آفرینی این صنعت ارزش آفرین، نقشی ماندگار داشته اند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 22866465 تماس گرفته یا از طریق نشانی www.hepl.ir پرسش‌های خود را با کتابدار آنلاین مطرح نمایید.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: