کد خبر: 38806
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 بهمن 1397 - 16:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسه دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان
جلسه دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمان برگزار شد.
برگزاری جلسه دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در کرمان

به گزارش لیزنا، در دومین روز سفر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کرمان، جلسه دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست اظهار داشت: دستگاه های هم خانواده وزارت ارشاد باید به تقویت حوزه فرهنگی و اجتماعی کمک کنند.

محمد جواد حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه گفت: در کنار سیاست ها و برنامه های خوب نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ارتقا و توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی، اداره کل کتابخانه های عمومی تلاش کرده از ظرفیت کتابخانه های استان در راستای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کند.

وی توجه جدی به بخش کودک و نوجوانان در کتابخانه های عمومی، بهره مندی از نظرات کارشناسی گروه های خاص کتابداری و اطلاع رسانی و اساتید دانشگاه، توجه به ظرفیت بخش خصوصی و خیرین، فراهم کردن زمینه های مناسب برای گروه های با نیازهای خاص، توجه به امر پژوهش در انجام فعالیت های کتابخانه های عمومی، اجرای فعالیت های فرهنگی از جمله نشست های کتابخوان، مسابقات کتابخوانی، جلسات نقد و بررسی، توجه به امر آموزش نیروی انسانی، تعامل و همکاری مستمر با دستگاه های اجرایی استان به ویژه دستگاه های فرهنگی را از سایر برنامه های اداره کل کتابخانه ها برشمرد.

حسین زاده ابراز داشت: بیش از  یک میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب، ۱۳۰ هزار عضو و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ابتدای سال به کتابخانه های عمومی استان مراجعه کرده و از این مراکز استفاده کرده اند.

حسین زاده بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفر دو متر فضای کتابخانه ای در استان وجود دارد. با توجه به محدودیت های مالی تلاش شده از ظرفیت خیرین نیز استفاده شود و تاکنون ۳۰ باب کتابخانه توسط خیرین ساخته شده است. در حال حاضر ۶۲ انجمن با بیش از ۱۰۰۰ نفر عضو در استان فعالیت می کند.

وی حضور بیش از ۳۸۰ نفر از کتابداران ساعی و متخصص در کتابخانه های عمومی را از عوامل موثر در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان دانست.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: