کد خبر: 38859
تاریخ انتشار: شنبه, 04 اسفند 1397 - 11:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه عمومی شهید مطهری و اقبال لاهوری قرچک استان تهران

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برنامه های متنوع فرهنگی با حضور جمع کثیری از اعضا در کتابخانه عمومی شهید مطهری و اقبال لاهوری شهرستان قرچک برگزار شد.
برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه عمومی شهید مطهری و اقبال لاهوری قرچک استان تهران

به گزارش لیزنا، نشست معرفی، بلند خوانی و جمع خوانی کتاب با حضور دانش آموزان مدارس، کارگاه های آموزشی، مسابقات نقاشی و کتابخوانی از جمله برنامه های انجام شده توسط کتابخانه عمومی شهید مطهری و اقبال لاهوری قرچک در طی دو هفته گذشته بوده است.

 نشست معرفی و بلند خوانی کتاب با حضور دانش آموزان مدرسه ایران

به همت کتابداران و به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با زندگی و سیره معصومین(ع) و تقویت مهارتهای خواندن، نشست معرفی و بلند خوانی کتاب "چهارده قصه، چهارده معصوم" به قلم حسین فتاحی با حضور دانش آموزان ابتدایی ایران در کتابخانه عمومی شهید مطهری قرچک برگزار شد.

 

نشست معرفی و بلندخوانی کتاب «در طلوع آزادی» در کتابخانه عمومی شهید مطهری

به همت مسئول و فائزه هداوند میرزایی کتابدار کتابخانه، نشست معرفی و بلندخوانی کتاب «در طلوع آزادی» نوشته حمیدرضا شاه آبادی با حضور تعدادی از دانش آموزان پایه پنجم مدرسه ابتدایی پسرانه جهاد در بخش کودک کتابخانه عمومی شهید مطهری قرچک برگزار شد.

 

کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کتابخانه عمومی شهید مطهری

به همت کتابداران کتابخانه، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور فرشته لرنی روانشناس و تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه تزکیه در کتابخانه عمومی شهید مطهری قرچک برگزار شد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی شرکت‌کنندگان با علل و عوامل آسیب‌های اجتماعی و راه‌های مقابله با آنها آشنا شدند.

 

جمع خوانی کتاب «ناله ی مرغابی ها» در کتابخانه عمومی شهید مطهری

به همت علی کرم کرمی مسئول کتابخانه، نشست معرفی و جمع خوانی کتاب «ناله­ی مرغابی ها» از سری کتاب های "قصه های از امام علی(ع) و یارانش" نوشته مژگان شیخی با حضور فعال تعدادی از اعضاء کودک و نوجوان در بخش مرجع کتابخانه عمومی شهید مطهری قرچک برگزار شد.

 

برگزاری جلسه آموزشی "راه کارهایی برای کتابخوان کردن کودکان" در کتابخانه عمومی شهید مطهری

به همت کتابداران کتابخانه، جلسه آموزشی "راه کارهایی برای کتابخوان کردن کودکان" با حضور تعدادی از مادران مدرسه ابتدایی پسرانه جهاد در بخش کودک کتابخانه شهید مطهری قرچک برگزار شد.

گفتنی است تهیه پوستر الفبا برای کودکان، پوشیدن لباس های شخصیت های کارتونی و بازی با کودک، بردن کودک به کتاب فروشی و کتابخانه برای پاداش و جایزه به کودک، انتخاب کتاب‌ها را براساس علایق فرزند، تشویق کودک به کسب اطلاعات درباره موضوعات مورد علاقه‌اش و بحث درباره آن، راه اندازی گردش کتابخوانی و ... از جمله راه کارهای کتابخوان کردن کودکان است.

 

برگزاری مسابقه کتابخوانی به همت کتابداران کتابخانه عمومی شهید مطهری

به همت کتابداران کتابخانه، در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و همزمان با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقه کتابخوانی از کتاب «شهاب سبز: حکایت زندگی امام روح الله موسوی خمینی(ره)» نوشته علیرضا متولی با حضور تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه تزکیه قرچک برگزار شد.

گفتنی است این کتاب مروری است بر زندگی امام خمینی(ره)، از تولد تا رحلت، با تکیه بر نقش ایشان در نو کردن مفاهیم سیاسی، مذهب و اخلاق دینی.

 

مسابقه نقاشی در مدرسه صیاد شیرازی

به همت کتابداران کتابخانه و به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی در مدرسه ابتدایی صیاد شیرازی شهرستان قرچک در برگزار شد.

در این مراسم، حمیدرضا آتیه کار کتابدار کتابخانه عمومی اقبال لاهوری قرچک ضمن تبریک دهه فجر به دانش آموزان به خلاصه ای از چگونگی پیروزی انقلاب و رویدادهای آن دوران پرداخت و از دانش آموزان خواست تا به نقاشی درباره انقلاب بپردازند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: