کد خبر: 3515
تاریخ انتشار: شنبه, 22 آبان 1389 - 15:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کتابخانه دیجیتالی نشریه (ASIS &T) راه اندازی شد

انجمن امریکایی تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی  (ASIS &T) کتابخانه دیجیتالی نشریات خود را راه اندازی کرده است.  

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، هدف از راه اندازی این کتابخانه دیجیتال، ایجاد یک انجمن از متخصصان اطلاع رسانی است که تئوری ها، تکنیک ها و تکنولوژی های بهتر و جدید را به منظور دسترسی به اطلاعات بهبود بخشند.

نشریه مذکور داوری شده، علمی و فنی است که به طور متوالی از سال 1950 منتشر شده است و توسط بلیس کرونین در دانشگاه ایندیانا ویرایش می شود.

کتابخانه دیجیتالی مذکور شامل نشریه (ASIS &T: Journal of the American Society for Information Science and Technology)،  نقد و بررسی سالانه تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی (Annual Review of Information Science and Technology)، بولتن خبری انجمن امریکایی تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی  (Bulletin of the American Society for Information Science and Technology)، و خلاصه مذاکرات  نشست های سالانه انجمن امریکایی تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی (Proceedings of the ASIST Annual Meetings) می باشد.

گفتنی است نشریه (ASIS &T) از سال 1950 گزارش های تحقیقاتی را منتشر نموده و آن را در دامنه وسیعی از موضوعات و کاربردها در تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی گسترش داده است و به عنوان یک انجمن در انتقال اطلاعات و نتایج پژوهش های جدید و به طور کلی در فرآیند های ارتباطی و به طور خاص در زمینه دانش مضبوط در حال فعالیت است.

نقدو بررسی سالانه تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی به طور جامع گرایش ها را در شاخه های مختلف علوم اطلاع رسانی نقد و بررسی و ترکیب نموده و آن را سالی یک بار منتشر می کند.

بولتن خبری انجمن امریکایی تکنولوژی و علوم اطلاع رسانی، خبرنامه ای است که ماهی دو بار منتشر می شود و حاوی گسترش ها و مسائل مؤثر در این حوزه، گرایش های مدیریتی فعال، ایده ها، اخبار و وقایع در جامعه اطلاعاتی است.

خلاصه مذاکرات نشست های سالانه به طور متوالی از سال 1963 منتشر می شود و شامل مقالات ارائه شده در کنفرانس های سالانه است و ناشر آن شرکت انتشاراتی Information today می باشد.

علاقه مندان برای دستیابی به منابع کتابخانه دیجیتالی مذکور اینجا کلیک نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: