کد خبر: 3571
تاریخ انتشار: جمعه, 05 آذر 1389 - 21:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نرم افزاری جدید برای حفاظت از ایمیل های اوت لوک و پیوست های آن ایجاد شد

پروژه تحقیقاتی سیستم های کتابخانه ای و آرشیوی دیجیتال ماندگار (PEDALS) اخیرا یک نرم افزار منبع باز را ایجاد کرده است که ایمیل و پیوست های آن را از فایل های پوشه های شخصی برنامه مایکروسافت اوت لوک استخراج نموده و پیام ها را به فرمت XML تبدیل می کند.

به گزارش لیزنا،  پروژه تحقیقاتی سیستم های کتابخانه ای و آرشیوی دیجیتال ماندگار (PEDALS) اخیرا یک نرم افزار منبع باز را ایجاد کرده است که ایمیل و پیوست های آن را از فایل های پوشه های شخصی برنامه مایکروسافت اوت لوک استخراج نموده و پیام ها را به فرمت XML تبدیل می کند.

این ابزار PEDALS از طریق  آدرس http://sourceforge.net/projects/pedalsemailextr  در دسترس است. یک فایل از پوشه های شخصی اوت لوک را خواهد گرفت، پیام ها و پیوست های آن ها را استخراج می کند و ساختار پوشه را در فایل نگهداری می کند.

از مزیت های استخراج ایمیل در ابزار ،PEDALS در بین نرم افزارهای اوت لوک منبع باز و تجاری مشابه، سرعت آن است، همچنین محدودیتی برای تعداد پیام ها نیست و وارد کردن فایل های شخصی قبلی به اوت لوک آزاد است.

این کارکرد به عنوان بخشی از پروژه تحقیقاتی سیستم های کتابخانه ای و آرشیوی دیجیتال ماندگار (PEDALS)، در حال انجام است و توسط بایگانی های عمومی، آرشیوها و کتابخانه ایالت آریزونا هدایت می شود که در حال گسترش یک چارچوب حفاظت به اشتراک گذاشته شده برای نگهداری از اسناد عمومی دیجیتالی است. همچنین هدف دیگر این پروژه، از میان برداشتن موانع پذیرش تکنولوژی از طریق پایین نگاه داشتن هزینه هاست.

پت واترز ناظر و مسئول پروژه بیان کرد: "ما این ابزار را از ماه ها پیش داریم ولی نیاز به اصلاح دارد که مخصوصا با پروژه PEDALS کار کند."

حالت اخیر این ابزار  می تواند برای کسانی که نیاز دارند به سرعت، فایل های  اوت لوک را به XML تبدیل کنند، ابزار ی قدرتمند باشد چرا که به واسطه آن فایل های تبدیل شده می توانند توسط ابزار های دیگر خوانده یا جا به جا شوند. نسخه اجرا پذیر و کد #C آن، هر دو در SourceForge در دسترس هستند و نرم افزار به Microsoft .NET Framework نیاز دارد.

در اوایل 2010، پروژه PEDALS یک فرآیند خودکار را توسط مایکروسافت اوت لوک گسترش داد که اسناد نامه ها ی الکترونیکی رسمی را نگهداری کند.

پروژه PEDALS توسط برنامه حفاظت و زیرساخت اطلاعات ملی دیجیتالی کتابخانه کنگره پشتیبانی می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: