کد خبر: 3634
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 آذر 1389 - 17:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کتابخانه بریتانیا، 12 میلیون رکورد اطلاعاتی به فهرستگان Worldcat افزود

  کارکنان OCLC و کتابخانه بریتانیا، در یک پروژه مشترک چهارماهه و به منظور افزایش بهره وری کاربران از منابع کتابخانه ای، 12 میلیون رکورد اطلاعاتی را به فهرستگان Worldcat افزودند.

 

به گزارش لیزنا، مرکز کتابخانه کامپیوتری پیوسته (OCLC) در 17 نوامبر 2010 (26 آبان 1389) اعلام کرد که کتابخانه بریتانیا، 12 میلیون رکورد را به فهرستگان جهانی Worldcat اضافه نموده است.

در نتیجه تلاش و مشارکت دوجانبه کارکنان OCLC و کتابخانه بریتانیا، فرآیند افزودن رکوردهای اطلاعاتی به فهرستگان جهانی Worldcat در طول یک پروژه چهار ماهه و به منظور بهره وری محققان سراسر جهان از منابع اطلاعاتی انجام شده است.

بر اساس معرفی کتابخانه بریتانیا، Worlcat بزرگترین منبع آنلاین برای یافتن منابع کتابخانه ای، و پایگاه رو به رشدی است که تمام موجودی جهان را به نمایش می گذارد و پشتیبانی از خدمات هسته و اساسی شامل به اشتراک گذاری منابع و خدمات تحویل مدرک را در اهداف خود دنبال می کند.

نیل ویلسون، رئیس خدمات فراداده کتابخانه بریتانیا بیان کرد: "ما بسیار خوشحالیم که می توانیم غنا و تنوع مجموعه های کتابخانه بریتانیا را از طریق Worldcat به نمایش گذاریم. چرا که به طور روزافزون کاربران می خواهند که  تا جایی که ممکن است جستجوهای خود را با بیشترین منابع کتابخانه ای  انجام دهند و پایگاه  Worldcat این نیاز را برآورده می سازد. بنابراین با مشاهده پذیر نمودن منابع از طریق این سیستم ها می توانیم آگاهی رسانی خدمات کتابخانه ای را افزایش دهیم و کاربران بیشتری حتی از نقاط دور هم داشته باشیم."

لازم به ذکر است، قبل از این آخرین بارگذاری، در طول 25 سال اخیر 4.5 میلیون رکورد کتابخانه بریتانیا به پایگاه Worldcat اضافه شده بود. در این پروژه جدید تنها تعداد نسخه ها 3 برابر نشده اند بلکه کیفیت و صحت رکوردها به طور ویژه افزایش یافته است. بارگذاری خودکار در حال انجام، کمیت و کیفیت منابع کتابخانه بریتانیا را در Worlcat بهبود خواهد داد.

گفتنی است، WorldCat، بزرگترین شبکه جهانی محتوا و خدمات کتابخانه ای است که کتابخانه های عضو آن از سراسر دنیا امکان دسترسی به منابع کتابخانه ای را از طریق جستجوی تحت وب برای کاربران فراهم می آورند

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: