کد خبر: 48269
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 دی 1402 - 07:53

داخلی

»

کتاب

آیین پایانی سومین دوره جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

منبع : خانه کتاب و ادبیات ایران
آیین پایانی «سومین دوره جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» سه‌شنبه (بیست وششم دی ماه ۱۴۰۲) در تالار رودکی برگزار می‌شود. در این آیین بجز برگزیدگان و شایستگان تقدیر جایزه، از ناشران فعال، پیشکسوتان، فعال عرصه مجازی و مستندساز منتخب عرصه تاریخ نگاری انقلاب نیز تقدیر می‌شود.
آیین پایانی سومین دوره جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، آیین پایانی «سومین دوره جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» از ساعت ۱۰ سه‌شنبه (بیست وششم دی ماه ۱۴۰۲)  با حضور اصحاب فرهنگ و اندیشه برپا و از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

این آیین همچنین با تقدیر از دستاوردهای فعالیت برخی از تاریخنگاران، ناشران و شخصیت‌های فعال در عرصه تبیین تاریخ معاصر از جمله دکتر منوچهر محمدی و دکتر جواد منصوری و همچنین از محمدرضا ورزی به عنوان کارگردان و مستندساز حوزه تاریخ همراه خواهد بود.

جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی که اکنون به روزهای پایانی سومین دوره خود نزدیک می‌شود، كتاب‌های منتشر شده در موضوع تاریخ معاصر (از ابتدای قاجار تاکنون) را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این آثار به دو بخش تألیف و ترجمه تقسیم می‌شوند. موضوع‌های اصلی هر گروه شامل همه شاخه‌های تاریخ انقلاب اسلامی به این شرح است: «کلیات»، «خاطرات، زندگینامه و شرح‌حال‌نویسی»، «مستندنگاری»، «تحقیقات و پژوهش‌های تاریخی»، «تاریخ شفاهی» و «اسناد و پژوهش‌های اسنادی».

عموم علاقه‌مندان برای حضور در آیین پایانی سومین دوره جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی می‌توانند در زمان تعیین شده به تالار رودکی واقع در تهران، خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار مراجعه کنند.