کد خبر: 25083
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 شهریور 1395 - 09:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

خوانندگان رمان احساسات را بهتر درک می کنند

منبع : Guardian
تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که رمان‌های ادبی می‌خوانند احساسات دیگران را بهتر درک می‌کنند.
خوانندگان رمان احساسات را بهتر درک می کنند

 به گزارش لیزنا، محققان به تازگی دریافتند خواندن رمان‌های ادبی باعث می‌شود انسان درک بهتری در رابطه با عواطف و مسائل اجتماعی پیدا کند.

 دانشمندان در توصیف دلایل این امر می‌گویند: پیچیدگی موجود در روابط اجتماعی و تنوع شخصیت‌های موجود در داستان‌های ادبی باعث می‌شود خوانندگان تفسیرهای متفاوتی نسبت به مسائل روایت شده داشته باشند.

 لازم به ذکر است پیش از این نیز تحقیقات مشابهی صورت گرفت که در آنها قسمتی از یک رمان ادبی برای مطالعه در اختیار افراد قرار گرفت. نتایج اغلب آنها نشان داد نوعی ارتباط معنادار بین میزان درک خوانندگان از متون ادبی و درک روحیات و عواطف انسان‌ها و همچنین افزایش هوش هیجانی وجود دارد.

 

 گفته می‌شود در این نوع مطالعات برای ارزیابی میزان درک افراد در مورد عواطف انسانی از روش جالبی استفاده می‌شود. در این روش ابتدا تصاویری از حالت‌های مختلف چهره مقابل افراد نمایان شده سپس از آنان خواسته می‌شود تا در مورد حالت‌های درونی هر چهره توضیح دهند.

 به طور کلی محققان به این نتیجه رسیده‌اند که افراد علاقه‌مند به متون ادبی بهتر از سایرین می‌توانند از طریق حالت‌های چهره به ویژه چشم‌ها روحیات و درون اطرافیان را درک کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: