کد خبر: 48264
تاریخ انتشار: شنبه, 23 دی 1402 - 14:25

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نشست «کودکان و نوجوانان و دنیای پادکست‌ها ۲» برگزار می‌شود

منبع : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
یکصدویکمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به موضوع «کودکان و نوجوانان و دنیای پادکست‌ها ۲» اختصاص دارد.
نشست «کودکان و نوجوانان و دنیای پادکست‌ها ۲» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، این نشست روز دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در کتابخانه مرجع کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی با حضور محمدحسین بنکدارتهرانی و محسن نادری از فعالان عرصه‌ی رسانه و تهیه‌کنندگان پادکست برگزار می‌شود.

بر همین اساس، با در حال پشت سر گذاشتن عصر اول رسانه‌ها، شاهد ظهور عصر دوم رسانه‌ها هستیم. رسانه‌های جدید از آن‌جایی که در فضای اینترنت فعالیت می‌کنند، محیطی را فراهم کرده‌اند که در آن امکان شنیده شدن صدای تک‌تک افراد وجود دارد. شاید یکی از دلایل رغبت افراد به استفاده از رسانه‌هایی مثل پادکست به‌نوعی همین ویژگی تعاملی بودن آن باشد. از طرفی رسانه‌های قدیمی‌تر مثل رادیو و تلویزیون قدرت انتخاب زیادی به مخاطب نمی‌دهند ولی پادکست‌ها با توجه به تنوع و گستردگی موضوع از این مزیت نیز برخوردار هستند.

اهمیت پادکست‌ها در دنیای امروز به عنوان یک سامانه جدید ارتباطی انکارناپذیر است. پادکست‌ها حتی می‌توانند آموزش و مطالعه را از حالت یکنواخت در بیاورند. نظر به اهمیت پادکست‌ها و کارکردهای متنوع آن برای کودکان و نوجوانان، کتابخانه مرجع در ادامه‌ی نشست قبلی خود مجددا به این موضوع خواهد پرداخت.

علاقه‌مندان به حضور در نشست «کودکان و نوجوانان و دنیای پادکست‌ها ۲» از طریق فضای مجازی می‌توانند در اسکای‌روم به نشانی http://livekpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.