کد خبر: 18799
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 بهمن 1393 - 10:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کارگاه آموزشی و مسابقه راهنمایان موزه

کتابخانه و موزه ملی ملک چهارمین دوره «مسابقه راهنمایان موزه» را با موضوع «قصه‌پردازی برای آثار» در نیمه نخست اسفند 1393 خورشیدی برگزار می‌کند.
کارگاه آموزشی و مسابقه راهنمایان موزه

 

به گزارش لیزنا، موقوفه آستان قدس رضوی، چهارمین دوره مسابقه راهنمایان موزه به با اهداف ارتقای سطح دانشی راهنمایان، تعامل و انتقال تجربیات میان راهنمایان موزه و هم‌اندیشی برای رسیدن به راهکارها و روش‌های اجرایی راهنمایی در موزه‌ها، به همراه یک کارگاه دو روزه با تدریس «مصطفی رحماندوست»، کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

این کارگاه دو روزه و مسابقه در روزهای 11 و 12 اسفند 1393 خورشیدی از ساعت 9 تا ساعت 16 تشکیل خواهد شد.

 

 

«قصه‌پردازی برای آثار» محور چهارمین دوره مسابقه و کارگاه آموزشی راهنمایان موزه خواهد بود. این موضوع با توجه به تجربیات سالیان گذشته و هم‌فکری با راهنمایان، برای امسال در نظر گرفته است. قصه‌گویی ازجمله شیوه‌های جذاب سازی آثار موزه‌ها و جذب مخاطبان به شمار می‌آید. این قصه‌گویی باید بر اساس داده‌ها و همچنین با استفاده از فنون قصه‌پردازی برای رسیدن به روایتی جذاب باشد. در پردازش داده‌ها برای رسیدن به روایت می‌توان از روش‌های قصه‌پردازی بهره برد. در برنامه امسال هم کارگاهی دو روزه در نظر گرفته شده است تا شرکت‌کنندگان با فنون قصه‌پردازی آشنا شوند و سرانجام، آثار تولیدشده در این کارگاه ارزیابی و به بهترین آثار و برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد. همه شرکت‌کنندگان در این دوره پس ارایه کارها، گواهی شرکت در دوره می‌گیرند.

 

شرکت در این چهارمین دوره مسابقه راهنمایان موزه برای همه اهالی موزه‌ها، دانشجویان موزه‌داری و راهنمایان گردشگری آزاد است. کتابخانه و موزه ملی ملک از این گرانمایه‌ها دعوت می‌کند به ترتیب زیر در این مسابقه و کارگاه آموزشی ثبت نام و در آن شرکت کنند.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، آخرین مهلت ثبت‌نام، از طریق تماس تفنی با شماره های 66726613، 66726653 و 66751291 تا ششم اسفند 1393 است. این کارگاه و مسابقه در 11 و 12 اسفند از ساعت 9 تا ساعت 16 برگزار می شود و برگزیدگان در 20 فروردین معرفی می شوند.

 

کتابخانه و موزه ملی ملک چهارمین دوره مسابقه راهنمایان موزه را با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان و کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم ایران) برگزار می‌کند. 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: