کد خبر: 19170
تاریخ انتشار: شنبه, 23 اسفند 1393 - 10:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

توسعه کتابخوانی اهواز با همکاری نفت و پتروشیمی

شهردار اهواز: در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نهاد کتابخانه‌ ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط مسئول نيستند، شرکت نفت و پتروشیمی اهواز نیز باید در این راه همکاری کنند.  
توسعه کتابخوانی اهواز با همکاری نفت و پتروشیمی

 

 

به گزارش لیزنا، سیدخلف موسوی، شهردار اهواز، در خصوص انتخاب اهواز، به عنوان پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: انتخاب اهواز به عنوان پايتخت کتاب ايران حاصل تلاش مديران و ارائه طرح هايی بود که در سازمان‌ های مردم نهاد انجام شد.

 

 

 وی با بیان اینکه تفاهم نامه هایی بین شهرداری اهواز و چند ارگان دیگر برای آماده سازی این شهرستان جهت حضور در رقابت جهانی پایتخت کتاب جهان شدن امضا شده تصریح کرد: هدف ما تنها شرکت در رقابت نيست بلکه ما بايد تلاش کنيم که مردم، پايتخت کتاب شدن اهواز را حس کنند.

 

 

موسوی با اشاره به اینکه سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران، توسعه متوازن تمامی نیازهای جامعه است و اهواز این استعداد را دارد که در حوزه کتاب به بهترین جایگاه دست یابد عنوان کرد: در این راستا نبايد تنها بخش خاصی از جامعه را مورد توجه قرار داد بلکه بايد با همکاری به توسعه رسید.

 

 

 شهرداری اهواز برای آماده سازی پایتخت کتاب ایران، وظیفه توسعه کتابخانه ها را بر عهده دارد

 

او با تاکید بر اینکه اگر مشارکت همه جانبه نباشد اين حرکت  در حد اسم باقی می ‌ماند و اتفاق جديدی نخواهد افتاد اضافه کرد: شهرداری اهواز برای آماده سازی پایتخت کتاب ایران، وظیفه توسعه کتابخانه ها را برعهده دارد و همه دستگاه های مربوطه باید خود را برای رقابت جهانی آماده کنند.

 

وی با بیان اینکه خوزستان به واسطه داشتن شرکت‌ های بزرگ، پتانسيل اقتصادی بالایی دارد افزود: زمانی که انگليسی ‌ها در پالايشگاه نفت بودند، امکانات فرهنگی بسیاری در منطقه ایجاد کردند، ما هم باید با روش ‌های دينی و طبق موازين جمهوری اسلامی فعالیت های فرهنگی انجام دهیم.

 

 

در توسعه فرهنگ کتابخوانی، تنها نهاد کتابخانه ها و ارشاد، مسئول نیستند، بلکه شرکت نفت و پتروشیمی اهواز نیز باید همکاری کنند

 

موسوی گفت:  در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تنها نهادهايی همچون نهاد کتابخانه‌ ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول نيستند، شرکت ها و ارگان های قدرتمند و ثروتمندی همچون نفت و پتروشیمی و بسیاری شرکت های فعال اهواز باید در این راه همکاری کنند.

 

گفتنی است اهواز با پنج طرح شبکه مجازی کتاب ایران، سیمای کتاب، مجموعه شهر کتاب اهواز، جشنواره مکتب جنوب و کتاب سال خوزستان پا به رقابت انتخاب پایتخت کتاب ایران گذاشت و در میان 63 شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

 

برچسب ها :
ک.ت.ا.ب.د.ا.ر
|
Iran
|
1393/12/25 - 16:33
0
0
لیزنای عزیز
آیا امکان معرفی بقیه شهرها هم وجود دارد؟ و یا ارجاع به منبعی جهت آشنایی با بقیه شهرها و گزینه های انتخاب آنها؟؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: