کد خبر: 20091
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 خرداد 1394 - 10:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

«موزه عروسک های ملل»، موزه برتر سال 1393

  «موزه عروسک های ملل»، موزه خصوصی برتر سال 1393 در دو شاخص آموزش و پژوهش  معرفی شد.
«موزه عروسک های ملل»، موزه برتر سال 1393

 


به گزارش لیزنا، کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) در تاریخ 28 اردیبهشت 1394 موزه های برتر سال 1393 را در ۱۲ شاخص در دو گروه خصوصی و دولتی در موزه هنرهای معاصر تهران معرفی کرد.

 

در این میان موزه عروسک های ملل در دو شاخص آموزش و پژوهش به عنوان موزه خصوصی برتر سال 1393 معرفی شد. همچنین موزه عروسک های ملل با مدیریت مسعود ناصری دریایی و علی گلشن در بخش شاخص های کودک و نوجوان و گردآوری مجموعه نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

 

موزه «اسباب بازی و عروسک های ایران» با مدیریت امیر سهرابی نیز در گروه موزه های خصوصی در شاخص های کودک و نوجوان ، معرفی و گردآوری به عنوان موزه برتر شناخته شد.

 

 
موزه عروسک های ملل موزه ای خصوصی است که همزمان با روز جهانی صلح در تاریخ 31 شهریور آغاز به کار کرد. این موزه با برگزاری کارگاه های آموزشی آشنایی با فرهنگ و عروسک های مناطق مختلف ایران و کشورهای جهان ، برگزاری نمایشگاه های ادواری و تورهای گروهی کودک و نوجوان از مراکز آموزشی موجب آشنایی جامعه با فرهنگ و عروسک های ایران و جهان می شود.

 

همچنین در مراسمی که در تاریخ 28 اردیبهشت 1394 به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه با حضورآ مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کاخ گلستان برگزار شد، موزه داران برتر دولتی و بخش خصوصی با اهداء لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

 
در بخش موزه های خصوصی از بین ۳۷ موزه دار خصوصی، مسعود ناصری دریایی و علی گلشن از موزه عروسک های ملل ، عیسی خاتمی از موزه تاریخ شمال ایران مازندران و محمد صادق آقایی از موزه هنرهای تجسمی شیبانی اصفهان به عنوان موزه داران برتر ایران معرفی شدند .

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: