کد خبر: 20549
تاریخ انتشار: شنبه, 03 مرداد 1394 - 15:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي، مرکز منطقه‌ای و ISC

دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالي، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شيراز  به تاریخ 30 تیر ماه 1394تفاهم‌نامه همكاري دوجانبه امضا كردند.
تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي، مرکز منطقه‌ای و ISC

 

 

به گزارش لیزنا، انعقاد این تفاهم نامه با حضور دکتر محمدجواد دهقانی رئیس مرکز منطقه ای و ISC به همراه معاونین این دو سازمان و مشاور امور پژوهشی مرکز منطقه ای و همچنین دکتر ابراهیم گلمکانی، رییس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان خراسان شمالي، دکتر گلشن، معاون تحقیقات و فناوری، دکتر آباد، رییس دانشکده پزشکی، دکتر طباطبایی، رییس دانشکده پرستاری، دکتر مرتضوی، رییس ETC و آقای رنگرزی انجام گرفت.

 

دهقانی، رئیس مرکز منطقه ای و ISC ، گفت: این پایگاه به دانشگاه ها کمک می کند تا استراتژی خود در حوزه علم را تدوین کنند. برخلاف سایر پایگاه های استنادی، پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) محدودیت زبانی ندارد و تمام کشور های اسلامی می توانند تولیدات علمی خود را در ISC استناد سازی کنند.

  

سرپرست ISC در خصوص نمايه‌سازي استنادي نشريات معتبر علمي در ISC اظهار داشت: نشريات علمي مي‌توانند با رعايت شرايط و ضوابط در پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) نمايه‌سازي شوند.

وی افزود: بررسی ISC نشان می دهد که ارقام استناد سازی مجلات هر سال به دلیل افزایش تعداد نشریات علمی مصوب کمیسیون نشریات وزارت علوم و وزارت بهداشت رشد چشم گیری یافته است.

 

دهقانی اظهار داشت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) هیچ محدودیتی برای رتبه بندی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پژوهشگاه ها، دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور ندارد.

 

وی اعلام کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) علاوه بر رتبه بندی دانشگاه های کشور، درصدد گسترش فعالیت های خود به سمت جهانی شدن می باشد. در این راستا نیز هم اکنون ISC علاوه بر ثبت و نمایه سازی مجلات کشور های اسلامی، مجلات علمی کشور های غیر اسلامی را نیز ثبت و نمایه سازی می کند.

 

وی درخصوص انعقاد این تفاهم نامه گفت: تحلیل استنادی انتشارات علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالي یکی از مواردی است که در تفاهم نامه گنجانده شده است. علاوه بر این،کمک به تبیین و تحقق شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه و تعیین جایگاه دانشگاه در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور و مقایسه آن با سایر دانشگاه‌های همطراز در کشور‌های اسلامی و جهان  و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه‌ها در دانشگاه برای گروه‌های هدف از دیگر اهداف مهم این تفاهم نامه است.

 

در ادامه این جلسه، دکتر ابراهیم گلمکانی ضمن تشکر از میزبانی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) و پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و همچنین فعالیت های ارزنده علمی که صورت گرفته گفت: دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالي درصدد است از تمام پتانسیل های ISC به منظور ارتقای رتبه این دانشگاه در سطح ملی و بین المللی استفاده نماید.  

 

وی در ادامه افزود: برپایی یک سمینار در زمینه علم سنجی و نظام های رتبه بندی در منطقه شمال کشور با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) لازم و ضروری به نظر می رسد که این دانشگاه آمادگی خود را برای برگزاری چنین سمیناری اعلام می کند.

 

گلمکانی تصریح کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با دارا بودن محتواهای آموزشی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و همچنین پایگاه مقالات تمام متن می تواند برای اعضای هیأت علمی این دانشگاه بسیار مفید و سازنده باشد.

 

وی افزود: دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالي با رویکرد پژوهش های کیفی و کاربردی در حال حرکت است که ISC می تواند چنین محوری برای این دانشگاه و تمام دانشگاه های سطح کشور باشد.

 

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1394/05/06 - 12:05
0
0
با تبریک به دکتر دهقان که جانی تازه به کالبد مرده مرکز منطقه ای دمید باشد که در حوزه نیروی انسانی این مرکز هم که کالبدی تازه دمیده به درخشندگی تمام برسد . متشکرم
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: