کد خبر: 22880
تاریخ انتشار: یکشنبه, 18 بهمن 1394 - 11:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نمایه سازی آثار امام موسی صدر و ارائه اصطلاحنامه فقه

 تفاهمنامه همکاری مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی با موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در خصوص نمایه سازی موضوعی آثار امام موسی صدر منعقد شد همچنین این مرکز به عنوان مجری اجرایی تفاهمنامه میان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و موسسه موضوع شناسی احکام فقهی انتخاب گردید.
نمایه سازی آثار امام موسی صدر و ارائه اصطلاحنامه فقه

 

به گزارش لیزنا، این یادداشت تفاهم، به منظور مدیریت محتوایی مجموعه 12 جلدی ترجمه «المسیرة الامام السید موسی الصدر» به روش نمایه سازی موضوعی ترکیبی، در پنجشنبه 15 بهمن 1394به امضای طرفین رسید. براساس این تفاهمنامه، گروه نمایه سازی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی اقدام به نمایه سازی موضوعی ترکیبی منابع خواهد نمود.


گفتنی است طی این تفاهمنامه مقرر شد پس از پایان نمایه سازی تمام منابع، «نمایه نامه الکترونیکی آثار امام موسی صدر» در محمل های مختلف سایبری که توسط موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر طراحی و تولید می شود، به عنوان محصول مشترک طرفین منتشر گردد.


لازم به ذکر است، مسئولان موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر پیش از این، در چهار جلسه مشورتی راهکارهای همکاری آن موسسه با مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار دادند که تفاهمنامه کنونی محصول جلسات مذکور است.

 

اصطلاحنامه فقه در مرحله استفاده قرار می ‌گیرد

در جلسه ای که با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین فلاح زاده، رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، در اتاق کنفرانس حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، تفاهمنامه همکاری بین این دو مجموعه امضا شد.

 

در این جلسه که مدیران و معاونان هر دو مجموعه نیز حضور داشتند، طرفین بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر در خصوص همکاری های علمی و پژوهشی تاکید کردند. طبق مفاد این تفاهمنامه، مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی به عنوان مجری، با در اختیار قرار دادن اصطلاحنامه فقه تولیدی خود به موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، روند اجرایی شدن این تفاهمنامه را عملی می ‌نماید.

 

گفتنی است در پایان این دیدار بعد از بیان دیدگاه برخی از معاونین و مدیران هر دو مرکز، تفاهمنامه همکاری امضا شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: