کد خبر: 24398
تاریخ انتشار: شنبه, 08 خرداد 1395 - 13:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

سامانه «شاخص» در ایرانداک رونمایی می‌شود

سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری (شاخص) با حضور دکتر بهزاد قره‌یاضی، رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور فردا در ایرانداک رونمایی می‌شود.
سامانه «شاخص» در ایرانداک رونمایی می‌شود

 

به گزارش لیزنا، سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری (شاخص)،‌ برای ارائه تصویری از سازمان‌های ملی و جهانی که در زمینه پایش و ارزیابی علم و فناوری کار می‌کنند، شاخص‌های ارزیابی و طبقه‌بندی موضوعی آن‌ها، و معرفی منابع کلیدی اطلاعات به پژوهشگران و سیاست‌گذاران راه‌اندازی شده است.

 

این سامانه، منابع اطلاعات داخلی شاخص‌ها را مانند کتاب، مقاله،‌ پایان‌نامه، رساله، گزارش دولتی، سند ملی، و طرح‌های پژوهشی معرفی می‌کند.

 

گفتنی است، پایگاه داده این سامانه،‌ جست‌وجوی ساده و پیشرفته را به دو زبان فارسی و انگلیسی در میان شاخص‌های علم، فناوری، و نوآوری با کاربرد واژه‌های معادل و بازنمایی و پیوند به منابع جهانی و ملی فراهم می‌آورد.

 

هم‌چنین، کاربران نیز می‌توانند با پیشنهاد شاخص‌ها یا منابع اطلاعات به بلوغ و روزآمدی «شاخص» کمک کنند.

 

«شاخص» با افزایش مشاهده‌پذیری و دسترس‌پذیری شاخص‌ها، سازمان‌ها، و منابع اطلاعات پایش و ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری می‌تواند درگاهی ارزشمند برای سیاست‌گذاران و پژوهشگران این حوزه و تعامل آن‌ها با یک‌دیگر باشد.

 

گفتنی است، مراسم رونمایی از این سامانه روز یکشنبه 9 خرداد 1395 با حضور دکتر بهزاد قره‌یاضی، رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، دکتر علیدوستی، رئیس پژوهشگاه، استادان و کارکنان در ایرانداک برگزار می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: