کد خبر: 26452
تاریخ انتشار: شنبه, 04 دی 1395 - 09:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و دانشگاه قبرس

مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و دانشگاه بین‌المللی قبرس روز چهارشنبه، اول دی ماه، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی امضا کردند.
امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و دانشگاه قبرس

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی میان این مرکز و دانشگاه بین‌المللی قبرس با حضور دکتر محمدجواد دهقانی ریاست مرکز منطقه‌ای و دکتر هالیل نادیری ریاست دانشگاه بین‌المللی قبرس امضا شد.

در این دیدار رئیس دانشگاه بین‌المللی قبرس به معرفی خدمات و امکانات آموزشی و پژوهشی این دانشگاه پرداخت و زمینه همکاری‌های مشترک علمی را تشریح نمود.

سپس شعله ارسطوپور، معاون پژوهشی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICeST)  به معرفی خدمات ملی و بین‌المللی و همچنین دستاوردهای قابل توجه مرکز منطقه‌ای در طی سال‌های اخیر پرداخت و رشد میزان مدارک علمی نمایه‌شده در حوزه‌های مختلف موضوعی را به تصویر کشید.

در ادامه ، دکتر علی‌گزنی، معاون پژوهشی و فناوری ISC ، به معرفی پایگاه‌ها و خدمات ملی و بین‌المللی ISC  در حوزه‌های مختلف علم سنجی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها پرداخت.

رییس دانشگاه بین‌المللی قبرس پس از آشنایی با خدمات مرکز و ISC ، اطلاعات و خدمات پایگاه‌ها به ویژه نظام آماری تولید علم را بسیار تاثیر‌گذار دانست و علاقه خود نسبت به گسترش روابط با این دو سازمان بین‌المللی را ابراز نمود.

 وی خواستار دسترسی محققان دانشگاه بین‌المللی قبرس به اطلاعات آکادمیک این دو سازمان، جهت  همگام شدن با آخرین تحقیقات منتشر شده در نشریات معتبر، شناسایی پراستنادترین نویسندگان در هر حوزه علمی، تعیین جایگاه علمی دانشگاه‌های قبرس در مقایسه با سایر کشورها جهت اتخاذ سیاست‌های صحیح علمی در دانشگاه‌ها شد.

درخواست نمایه‌سازی نشریات دانشگاه بین‌المللی قبرس از دیگر درخواست‌های مقامات این دانشگاه بود که از سوی مرکز منطقه ای و ISC پذیرفته شد.

در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و دانشگاه بین‌المللی قبرس در زمینه تاسیس شاخه مرکز منطقه‌ای در این دانشگاه، در اختیارگذاری پایگاه‌های تمام متن مقالات فارسی جهت بهره‌گیری توسط پژوهشگران و محققان زبان فارسی، شرق‌شناسان، ایران‌شناسان و همچنین کرسی‌های زبان فارسی، برگزاری کارگاه، سمینار، کنفرانس و جلسات مشترک و در نهایت تبادل انتشارات علمی خود از قبیل کتاب، مجله، گزارش‌های فنی و پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و غیره، بمنظور حصول اهداف پژوهشی و آموزشی توسط دکتر محمد جواد دهقانی رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و دکتر هالیل نادیری، رئیس دانشگاه بین المللی قبرس امضا شد.

لازم به ذکر است که مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICeST)  با هدف تامين مدارک علمی مورد نياز اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ايران و کشورهای منطقه پايه گذاری شده است.

از جمله فعالیت‌های مهم مرکز منطقه‌ای می‌توان به برقراری نظام مبادله الکترونیکی اطلاعات بین پژوهشگران ایرانی و کشورهای منطقه، تأسیس انواع پایگاه‌های اطلاعاتی، انتشار گزارش‌های پژوهشی، نشریات علمی و کتاب‌های فارسی و غیر فارسی، حمایت از پژوهش‌های داخلی و منطقه‌ای در حوزه‌های علوم و فناوری، برقراری ارتباط و همکاری علمی با بخش‌های صنعتی، خدماتی و آموزشی برای شناسایی نیازها و تأمین اطلاعات مورد نیاز آن‌ها اشاره کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: