کد خبر: 27608
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 اسفند 1395 - 10:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

هفتمین نشست مدیران کتابخانه‌های تخصصی استان قم برگزار شد

منبع : لیزنا
هفتمین نشست مدیران کتابخانه‌های تخصصی (حوزوی و دانشگاهی) استان قم، سه‌شنبه سوم اسفند با حضور 32 نفر از مدیران کتابخانه‌های عضو در کتابخانه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) برگزار شد.
هفتمین نشست مدیران کتابخانه‌های تخصصی استان قم برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مکتا، در ابتدای جلسه مهدی محمدی شجاعی دبیر مکتا گزارشی از یکسال فعالیت دبیرخانه به اعضاء‌ مجمع ارائه داد و در ادامه از فعالیت چهار کمیته:‌ کمیته روابط عمومی به ریاست آاحمدی، مدیر کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مدیر پرتال و اطلاع‌رسانی به ریاست راه نورد، مدیر کتابخانه حضرت آیت الله بروجردی (ره)،‌ کمیته آموزش و پژوهش به ریاست دکتر فرهودی و کمیته مالی به ریاست  رجبیان، مدیر کتابخانه آیت الله حائری (ره) در دبیرخانه خبر داد،

علاقمندان می‌توانند در این کمیته‌ها همکاری داشته باشند.

در این نشست ضمن تصویب و امضای ویرایش اول اساسنامه مکتا، مدیران کتابخانه‌ها پیشنهادات و تجربیات خود را ارائه و به تبادل نظر پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر میرمعزی معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه، دکتر امیرخانی معاون کتابخانه‌ای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، دکتر رحمانی معاون کتابخانه دایره المعارف بزرگ اسلامی و دکتر فرهودی از سخنرانان این جلسه بودند. حجت‌الاسلام و المسلمین  میرمعزی مدیران کتابخانه‌ها را باغبانان بوستان‌های کتاب معرفی و از تلاش آنها در فراهم‌آوری زمینه مطالعه پژوهشگران و دانش پژوهان تشکر کرد. 

در ادامه دکتر امیرخانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران کتابخانه‌های بزرگ قم، از تشکیل مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم حمایت کرد.

در ادامه ایشان با اعلام خبر انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین عماد به ریاست موزه،کتابخانه و مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد با این انتصاب شاهد تعامل بیش از پیش بین کتابخانه‌های استان قم با کتابخانه‌های بزرگ کشور باشیم. در این جلسه زمینه همکاری کتابخانه‌های عضو مکتا در استان قم با کتابخانه ملی فراهم  و مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری بین کتابخانه ملی و دبیرخانه مکتا تهیه و در اولین فرصت امضا شود. با ایجاد این امکان پژوهشگران استان قم می‌توانند از طریق کتابخانه‌های عضو مکتا به منابع کتابخانه ملی دسترسی داشته باشند.

پایان جلسه نیز به پرسش و پاسخ میان مدیران کتابخانه‌ها و مدیران کتابخانه ملی و دائره المعارف بزرگ اسلام اختصاص یافت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: