کد خبر: 31165
تاریخ انتشار: جمعه, 28 مهر 1396 - 15:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

بیانیه ایفلا در حمایت از یونسکو

منبع : لیزنا
ایفلا در 16 اکتبر 2017 ( 24 مهر 96) بیانیه ای را در حمایت از یونسکو بعد از اعلام ترامپ، مبنی بر خروج امریکا و اسرائیل از یونسکو منتشر کرد. 
بیانیه ایفلا در حمایت از یونسکو

به گزارش لیزنا، متن این بیانیه به قرار ذیل است:

آموزش، علم و فرهنگ: اهداف مشترک نیاز به تلاش مشترک دارد

فدراسیون بین المللی مؤسسات و انجمن های کتابداری (ایفلا)، اعلام خروج امریکا و اسرائیل از یونسکو را مایه تأسف می داند و از تمامی احزاب دعوت می کند تا با همکاری یکدیگر راه حل مثبتی بیایند.

کتابخانه ها نقشی حیاتی را در ارتقای آموزش، علوم پیشرفته و حفاظت از فرهنگ دارند. ایفلا به عنوان یک شبکه جهانی بر این باور ایجاد شده است که مؤسسات و فعالیت های ما از طریق بحث و گفتگو، همکاری و فرای مرزها سود می برند و بهبود می یابند. و  ما با تمرکز بر این اهداف، سریعتر و در مسیری پایدارتر رشد می کنیم. درست همانند  عملکرد مؤسسات و جوامع در مواقعی که با یکدیگر حرکت می کنیم و پیش می رویم. 

بنابراین، ایفلا به عنوان صدای جهانی کتابخانه ها، ارزش یونسکو را به عنوان یک سازمان بین دولتی جهانی در زمینه آموزش، علم و فرهنگ و همکاری با کتابخانه ها برای حصول اهداف مشترک، تأیید می کند. ما از تمامی دولت ها دعوت می کنیم که از طریق این بیانیه، به ما بپیوندند. 

این بیانیه همچنین توسط انجمن کتابداری و اطلاع رسانی افریقا و انجمن کتابخانه های کوبا تایید شده است.

مترجم: الهه حسینی

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: