کد خبر: 32312
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 دی 1396 - 16:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

حرکت قابل تقدیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور

۱۷ اسفند روز کتابخانه‌ گردی در سراسر کشور

محمد اله‌یاری، از دعوت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به «کتابخانه‌گردی» همزمان با سالروز تأسیس این نهاد (۱۷ اسفند) در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خبر داد.
۱۷ اسفند روز کتابخانه‌ گردی در سراسر کشور

 

به گزارش لیزنا٬ بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد اله‌یاری با اعلام این خبر گفت: توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی در طول سال به مناسبت‌های مختلف صورت می‌گیرد؛ برپایی نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه که با مراجعه مردم و عرضه و فروش آثار ناشران به اقتصاد نشر توجه دارد و همچنین ایام هفته کتاب در آبان ماه که با محوریت توجه به کتاب، کتابخوانی، ناشران، کتابفروشان، نویسندگان و به طور کلی اهالی قلم برگزار می‌شود.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، با اشاره به سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۱۷ اسفند ماه، از این روز به عنوان دیگر مناسبت‌ هم در حوزه کتاب و کتابخوانی یاد کرد و گفت: کتابخانه‌ها امروز به عنوان مراکز ارائه دهنده خدمات اجتماعی، نسبت به سایر مراکز ارائه کننده کتاب به مردم نزدیک‌تر هستند و دسترسی‌های محلی برای برطرف کردن نیازهای مطالعاتی و نیازهای اجتماعی مردم را فراهم می‌کنند؛ از این حیث توجه به کتابخانه‌های عمومی می‌تواند قابل توجه باشد. اله‌یاری ادامه داد: ۱۷ اسفند، سالروز تأسیس کتابخانه‌های عمومی در کشور، فرصت مناسبی است تا مسئولان سراسر کشور از جمله فرمانداران، استانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای شهر و روستا، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ائمه محترم جمعه و جماعت، اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها و همه علاقه‌مندان به کتاب، با حضور در کتابخانه‌ها و دیدار و گفت‌گو با اعضاء و کتابداران، نسبت به آخرین تحولات کتابخانه‌ها کسب اطلاع کنند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد این اقدام را فرصت مناسبی برای آشنایی با ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: طرح کتابخانه‌گردی امسال برای اولین بار روز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه، مصادف با شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر کشور برگزار خواهد شد و از سوی دیگر فرصت خوبی خواهد بود تا گروه‌های مرجع شامل هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان در کتابخانه‌ها حضور پیدا کنند و با تشویق و ترغیب قشرهای مختلف مردم، به خصوص کودکان و نوجوانان، به تقویت فرهنگ مراجعه به کتابخانه، مطالعه در کتابخانه، امانت گرفتن کتاب و همینطور بهره مندی از خدمات اجتماعی کتابخانه‌ها در کشور کمک کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: