کد خبر: 33287
تاریخ انتشار: شنبه, 28 بهمن 1396 - 12:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

‍ اولین جلسه شورای سیاستگذاری  چهارمین كنگره كتابداری برگزار شد

منبع : لیزنا
اولین جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین كنگره كتابداری روز سه شنبه، 24 بهمن ماه برگزار شد.
‍ اولین جلسه شورای سیاستگذاری  چهارمین كنگره كتابداری برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران، این جلسه با حضور اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی؛ محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سعید انبارلویی، مدیركل كتابخانه ها و آرشیوهای سازمان صدا و سیما؛ جلالی، مدیر دفتر الزویر در ایران؛ رحمت الله فتاحی استاد کتابداری؛ زهرا شادمان از پیشكسوتان كتابداری؛ ابراهیم عمرانی، مسئول کمیته همایش های انجمن و دبیر اجرایی سومین كنگره كتابداری؛ غلامرضا امیرخانی، معاون کتابخانه ملی، اعضای هیات مدیره انجمن علمی كتابداری و اطلاع رسانی؛ حسن کیانی از دانشگاه الزهرا و عزیزی از ساعت چهار در دفتر حوزه ریاست كتابخانه ملی آغاز شد.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن كریم، فریبرز خسروی، رییس هیات مدیره انجمن، ضمن خوش آمد گویی، توضیح کوتاهی درباره کنگره سوم داد و ابراهیم عمرانی، رضا رجبعلی بگلو و فرامرز مسعودی نیز گزارشاتی در همین مورد ارائه کردند.

بعد از این مباحث صلاحی ضمن تایید نقاط قوت، نقدهای خود را از کنگره سوم بیان داشت و برای کنگره چهارم علاوه بر چند پیشنهاد، درباره اطلاع رسانی قبل از کنگره و سایر زمینه های همکاری قول مساعدت داد.

انبارلویی نیز درخصوص پوشش خبری کنگره مطالبی را بیان نمود و برای موضوع کنگره بعدی و نقش انجمن در راه اندازی کتابخانه در شهرهای بدون کتابخانه صحبت کرد.

بروجردی فعالیت انجمن به عنوان نهادی مدنی و حضور خوب کتابداران در کنگره سوم را مثبت ارزیابی کرد و برای استمرار کار، پیشنهاد برگزاری کنگره در شهرستان ها را مطرح نمود.

جلالی پیشنهاد برگزاری بین المللی کنگره را مطرح کرد.

رحمت الله فتاحی ضمن تاکید بر پویاسازی حرفه،  درباره  تم و شعار کنگره چهارم  پیشنهاداتی را مطرح نمود.

در پایان هم شادمان گفت که سال آینده پنجاه سال از آموزش کتابداری نوین در ایران می گذرد و خوب است در کنگره چهارم تاکید بیشتر بر روی این نکته باشد.

در خلال صحبت های این افراد، اعضای هیات مدیره و دبیر علمی و دبیر اجرایی کنگره سوم پاسخ ها و نکات ضروری را مطرح کردند و در آخر برنامه فریبرز خسروی ضمن اشاره به سفر رییس ایفلا به ایران در هفته اول اسفند، نقطه نظرات خود را درخصوص مباحث جلسه ابراز داشت.

جلسه در ساعت 18 به کار خود پایان داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: