کد خبر: 4333
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 اسفند 1389 - 16:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

سخنراني علمي «مقدمه‌ای بر دنیای چند رسانه‌ای با تأکید بر تصویر و ویدئو»

پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران دهمين سخنرانی علمي امسال را با عنوان «مقدمه ای بر دنیای چند رسانه ای با تأکید بر تصویر و ویدئو» با سخنراني رئيس پژوهشگاه، چهارشنبه 4 اسفند ماه برگزار مي‌كند.

 

 

به گزارش لیزنا، سخنرانی علمي «مقدمه ای بر دنیای چند رسانه ای با تأکید بر تصویر و ویدئو» دكتر سيداميد فاطمي، استاديار دانشگاه تهران و رئيس پژوهشگاه علوم و فنّاوري اطلاعات ايران، روز چهارشنبه 04/12/1389 رأس ساعت 14، در تالار اجتماعات پژوهشگاه برگزار مي‌شود.

 در اين سخنرانی مواردي نظير سیگنالهای دیجیتال چند رسانه ای، تصویر و ویدئوی آنالوگ و دیجیتال، مفاهیم مرتبط با تصویر، سیستمهای ویدئوی رنگی آنالوگ، کاربردهای چند رسانه ای و پردازشهای مربوط، فشرده سازی داده، انواع فشرده سازی (بدون تلف و با تلف)– تئوری اطلاعات، فشرده سازی تصویر ((JPEG، فشرده سازی ویدئو(MPEG2) ، مقیاس پذیری و تطبیق، چالشهای تحقق سیستم دیکودر و انکودر، سیستم کنفرانس ویدئویی، استانداردهای جدید(JPEG2000, MPEG4, H.264, MPEG7, MPEG21) و جهت گیریهای قابل ملاحظه در ارتباط با علوم و فناوری اطلاعات بررسي مي‌شود.

همچنين، علاقه مندان مي توانند اين سخنراني را از طريق پايگاه وب پژوهشگاه به صورت زنده مشاهده نمايند.گفتني است، علاقمندان به شركت در اين سخنراني، مي‌توانند به صفحه سخنراني‌هاي علمي در پايگاه‌وب پژوهشگاه  مراجعه كرده و كاربرگه نام‌نويسي الكترونيكي را تكميل و به رايانامه این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید   ارسال نمايند.لازم به ذكر است، شركت در سخنرانی‌های علمی پژوهشگاه برای عموم آزاد و به ‌صورت رايگان است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: