کد خبر: 7184
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 آذر 1390 - 15:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

21 مركز جديد استاني سازمان اسناد و كتابخانه ملي راه اندازی خواهد شد

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران از راه اندازي 21  مركز جديد استاني سازمان اسناد و كتابخانه ملي خبر داد.

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ج.ا.ا.، دكتر صلاحي در ديدار صبح امروز ،يكشنبه 20 آذر ماه، خود با امام جمعه اصفهان، گفت: در جمع آوري اسناد و منابع نبايد بر جنبه هاي تاريخي و ملي بيش از نگاه مذهبي و ديني توجه شود.

وي با اشاره به اهميت اسناد ايران به عنوان پيشينه تاريخي كشور، گفت: بايد بيش از پيش به تاريخ ايران بعد از اسلام توجه شود، چرا كه درخشش و ماندگاري تاريخ كهن، به واسطه هويتي است كه دين به آن بخشيده است.
دكتر صلاحي به وظيفه گردآوري منابع و اسناد سازمان اسناد و كتابخانه ملي اشاره كرد و افزود: آنچه از كتاب در كشور توليد مي شود، طبق قانون واسپاري بايد 2 نسخه در اختيار كتابخانه ملي قرارگيرد و براي نسل آينده حفاظت و نگهداري شود.

وي فضاي مجازي رابراي نشر فرهنگ و تمدن اسلامي-ايراني مفيد دانست و گفت: محور و سياست اصلي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران جمع آوري منابع و اسناد در حوزه انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و ايران اسلامي است و استفاده از نرم افزارها و فن آوري هاي نوين و ارائه خدمات غير حضوري كتابخانه اي به پژوهشگران در سراسر ايران وجهان از اولويت هاي كتابخانه ملي در اين عرصه است.

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران ادامه داد: بيش از 227 ميليون برگ سند تا كنون به صورت الكترونيكي در اختيار محققان و پژوهشگران قرار گرفته است كه اين اسناد در آينده نزديك به 700 ميليون برگ سند خواهد رسيد.

وي همچنين از راه اندازي 21  مركز جديد استاني سازمان اسناد و كتابخانه ملي سخن گفت و افزود: بزودي فضاي كافي براي توسعه مديريت مركز اصفهان در اختيار قرار خواهد گرفت.

دكتر صلاحي در پايان بر فرهنگ هبه و وقف منابع براي توسعه و غني بخشي اسناد و منابع كتابخانه هاي مراكز استاني براي انتقال ميراث فرهنگي كشور به آيندگان تاكيد کرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: