کد خبر: 48493
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 اسفند 1402 - 10:41

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

«بهاریه ملک» از 5 تا 9 فروردین 1403 در کتابخانه ملک برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
منظومه‌ای از برنامه‌های تخصصی و همگانی ویژه کودکان و بزرگ‌سالان در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران در فروردین 1403 بزگزار می شود.
«بهاریه ملک» از 5 تا 9 فروردین 1403 در کتابخانه ملک برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، کتابخانه و موزه ملی ملک، «بهاریه ملک» (ویژه‌برنامه‌های نوروز 1403) را با برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری به اجرا می‌گذارد.

 «بهاریه ملک» در نوروز 1403 منظومه‌ای از برنامه‌های تخصصی و همگانی ویژه کودکان و بزرگ‌سالان را در گستره فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی دربرمی‌گیرد. «بهاریه ملک» از 5 تا 9 فروردین 1403 از ساعت 10 تا ساعت 17 (روز 7 فروردین تا ساعت 21) میزبان دوستداران فرهنگ و تاریخ به ویژه گردشگران نوروزی خواهد بود.

دو نمایشگاه «بهارستان» (آثار مرتبط با بهار و نوروز در گنجینه ملک) و «خط امان» (آثار بهترین خوشنویسان ایرانی از دوره‌های گوناگون تاریخی مرتبط با حضرت علی علیه‌السلام) و نمایشگاه مجازی قرآن کریم، بخش نمایشگاهی بهاریه ملک به شمار می‌آید.

کتابخانه و موزه ملی ملک یک برنامه جذاب ویژه کودکان در نوروز 1403 طراحی کرده است. «باغ قصه‌ها» به روایت افسانه‌ها و قصه‌های نوروزی میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود. «شب در موزه» دیگر ویژه‌برنامه این موسسه است که در 7 فروردین 1403 اجرا می‌شود. برگزاری تورهای موضوعی و اجرای نقالی، موسیقی و سرگرمی، دیگر بخش‌های بهاریه ملک به شمار می‌آید.

«بهاریه ملک» در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» به اجرا درمی‌آید.

دوستداران فرهنگ و تاریخ، همچنین گردشگران نوروزی برای آگاهی بیش‌تر از چگونگی اجرای این برنامه‌ها می‌توانند روزانه به وب‌سایت موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی www.malekmuseum.org یا صفحه اینستاگرام این موسسه به نشانی malek_museum_library مراجعه کنند.