کد خبر: 48509
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - 09:44

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برنامه «شب در موزه» در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد

منبع : روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک
برنامه «شب در موزه» کتابخانه و موزه ملی ملک با برنامه‌های گوناگون موزه‌ای، گردشگری، آیینی و اجرای موسیقی اقوام و سرگرمی با استقبال گسترده گردشگران برگزار شد.
برنامه «شب در موزه» در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد

به گزارش لیزنا، برنامه «شب در موزه» با محوریت برگزاری 10 تور ویژه موضوعی هفتم فروردین 1403، هم‌زمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، تا ساعتی از شب میزبان گردشگران نوروزی بود. تورهای خوش‌نویسی و قرآن‌نگاری، پزشکی سنتی و گیاهان دارویی، تور نجوم و اسطرلاب، آثار لاکی، خاندان غفاری و نقاشی دوره قاجار، شخصیت‌های تاریخی، جغرافیا در علوم اسلامی، تاریخ به روایت سکه، خوش‌نویسی در هنر اسلامی و افسانه‌ها و آیین‌های نوروزی در تالارهای گوناگون موزه‌ای موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، شبی خاطره‌انگیز در این موقوفه به یادگار گذاشت.

گردشگران نوروزی با استقبال چشم‌گیر از برنامه «شب در موزه» با گوشه‌هایی از کارنامه زرین فرهنگ و تمدن مردمان این سرزمین از هزاره‌های دور تا روزگار معاصر آشنا شدند.

اجرای نقالی و منقبت خوانی، تواشیح، برنامه‌های آیینی و موسیقی اقوام، سرگرمی و برنامه‌های ویژه کودکان از دیگر بخش‌های این برنامه ویژه در کتابخانه و موزه ملی ملک بود.