کد خبر: 48491
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 اسفند 1402 - 17:45

داخلی

»

گزارش

تاکید بر توسعه فعاليت‌های شبكه كتابخانه‌های دانشگاهی ایران

منبع : لیزنا
نشست اعضای کمیته راهبری شبكه كتابخانه‌های دانشگاهی ايران با ریاست و مسئولان پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برگزار شد.
تاکید بر توسعه فعاليت‌های شبكه كتابخانه‌های دانشگاهی ایران

به گزارش لیزنا،  23 اسفند ماه ۱۴۰۲، جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته راهبری و راهبر کارگروه افزارهای شبكه كتابخانه‌های دانشگاهي ايران با حضور دکتر محمد حسن‌زاده، رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در محل ساختمان ايرانداك برگزار شد.

در این نشست، ابتدا دكتر فرنوش رقابی گزارشی از فرایند تشکیل شبکه کتابخانه‌های دانشگاهی کشور و اهداف، رویکردها و دستاوردهای آن ارائه داد.

تاکید بر توسعه فعاليت‌های شبكه كتابخانه‌های دانشگاهی ایران

در ادامه دکتر محمد حسن‌زاده رئیس ایرانداک، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل شبکه کتابخانه‌های دانشگاهی ایران، همکاری بین شبکه و ایرانداک را برای کتابخانه‌های دانشگاهی یک فرصت دانست و بر پيگيری و توسعه فعاليت‌های شبكه تاكید کرد.

 وی با برشمردن اهداف اصلی ايرانداك در گفتمان سازی، توانمند سازی و پشتيباني افزاری كتابخانه‌های دانشگاهی به اهميت طرح ملی فهرستگان كه توسط دكتر سيد مهدی طاهری، راهبر كارگروه افزارهای شبكه که با حمايت وزارت عتف و ايرانداك پيش می‌رود تأكيد نمود.

 در ادامه نشست دکتر سید مهدی طاهری ضمن حمایت از مشارکت کنندگان در کارگروه‌های مختلف شبکه، گزارشی از کارگروه نرم‌افزارها و طرح ملی فهرستگان را ارائه داد.

در پایان، دکتر حسن‌زاده ضمن تاکید بر ادامه فعالیت‌های شبکه كتابخانه‌های دانشگاهی ايران، حمایت کامل خود را از فعالیت‌های در حال انجام اين مجموعه اعلام کرد.

در این نشست دکتر محمد حسن زاده و دکتر سید مهدی طاهری، دكتر فریبرز درودی، دكتر نصرالله پاك‌نيت و نساء رضايي از پژوهشگاه ایرانداک و همچنین دكترفرنوش رقابی، زهره عتیقه‌چیان، ژاله فاضل و دکتر مرضیه غزنوی از كميته راهبری حضور داشتند.