کد خبر: 18226
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 بهمن 1393 - 13:06

داخلی

»

اخبار کتاب

تامین منابع چاپی کتابخانه ها بصورت آنلاین

 کتابفروشی آنلاین «30 بوک»، با بیش از 50 هزار عنوان کتاب از ناشران مختلف، از آبان ماه امسال  آغاز به کار کرد. کتابخانه ها می توانند منابع مورد نیازشان را از طریق این فروشگاه اینترنتی، با 20 درصد تخفیف تهیه نمایند.
تامین منابع چاپی کتابخانه ها بصورت آنلاین

 به گزارش خبرنگار لیزنا، کتابفروشی مجازی 30 بوک که حدود 3 ماه از شروع فعالیتش می گذرد، با دیدگاه تامین منابع چاپی کتابخانه های کشور، آغاز به کار کرده است. به گفتۀ حامد محمدی، مدیرعامل این مؤسسه، این کتابفروشی آنلاین، توان تامین بیش از 90 درصد از منابع مورد نیاز کتابخانه های کشور را داراست.

 

به تمام نقاط کشور، کتاب ارسال می کنیم

محمدی در خصوص پیشینه و فعالیتهای 30 بوک اظهار داشت: کار نشر را با نام انتشارات «صدای معاصر» از سال 1375 آغاز کردیم، در حال حاضر در دو شعبه کتابفروشی به نام «صدای معاصر» در فلکه دوم تهرانپارس و «آرش» در چهار راه سرسبز، فعالیت داریم، فروشگاه مجازی 30 بوک را نیز در حدود 3 ماه است که راه اندازی کرده ایم. حوزه فعالیت ما گسترده است، به طوری که به تمام نقاط کشور، کتاب ارسال می کنیم.

 

وی افزود: در تهران، به محض اینکه مخاطب، کتاب را سفارش می دهد و وجه آن را به صورت آنلاین پرداخت می کند، در کوتاهترین زمان ممکن، کتاب برای او ارسال می شود. برای شهرستانها در حدود 2-1 روز زمان می برد تا کتاب سفارش داده شده، به دست ایشان برسد. در سامانه 30 بوک، امکانات متعددی جهت پیگیری مرسوله ارسالی پیش بینی شده است. با استفاده از این امکانات، کاربران می توانند از ابتدا تا انتهای ارسال کتابهای سفارش داده شده را مشاهده نمایند.

 

بیش از 50 هزار عنوان کتاب در انبار داریم

او از انواع و موضوع کتابهای 30 بوک سخن گفت و در ادامه افزود: انبار ما بیش از 50 هزار عنوان کتاب دارد که شامل همه موضوعات می شود، اکثر کتابها در حوزه ادبیات، شعر و داستان و درسی  و کمک درسی در انبار ما موجود است. در صورتی که کتابی نیز در سایت و یا انبار ما موجود نباشد؛ سعی می کنیم در کوتاهترین زمان بعد از سفارش آن را تهیه و ارسال نماییم.

 

امکان تأمین کتاب برای کتابخانه های کشور با وجود موجودی گسترده در انبار و سهولت برای کتابداران

وی در خصوص نقطه قوت فعالیتهای 30بوک در مقایسه با سایر رقبای آنلاین گفت: مهم ترین مزیت کار ما نسبت به بقیه همکاران آنلاین، حجم وسیع کتابهای ماست، 50 هزار عنوان کتاب، حجم گسترده ای است که کتابفروشیهای دیگر هنوز در این وسعت کار نکرده اند. مزیت دیگر فعالیت ما، تأمین کتاب برای کتابخانه های کشور است. برای تامین منابع مورد نیاز کتابخانه ها نرم افزاری توسط مجموعه طراحی شده که به راحتی کتابداران می توانند منابع مورد نظر را داخل آن جستجو و در انتهای کار از سیستم خروجی بگیرند و ارسال نمایند. لازم به ذکر است که فهرست کتابهای جدید به صورت روزانه به آن افزوده می شود.

 

تخفیف 20 درصدی شامل همه کتابهای ما می شود

محمدی درباره میزان تخفیف کتابها در این فروشگاه اینترنتی اظهار داشت: تخفیف 20 درصدی شامل همه کتابهای ما می شود، این میزان تخفیف به همه مخاطبان، به صورت یکسان تعلق می گیرد.

 

وی در پاسخ به سؤالی در مورد میزان رضایت از فروش آنلاین بیان کرد: میزان فروش آنلاین و استقبال مخاطبان از آن خوب بوده، اما با توجه به اینکه هنوز در ایران، خرید اینترنتی، آنطور که باید و شاید، جای خود را در میان مخاطبان باز نکرده، بنابراین به مرور این روند سرعت می گیرد، به هر حال ما نیز در صدد هستیم که فعالانه تر در این حوزه، وارد عمل شویم.

 

سهولت دسترسی برای مشتری به لحاظ حذف بُعد مسافت و قدرت انتخاب بیشتر از مزایای خرید اینترنتی است

او در ادامه از مزایای فروش اینترنتی نسبت به فروش سنتی سخن گفت و اضافه کرد: مهم ترین مزیت فروش اینترنتی نسبت به فروش سنتی کتاب، سهولت دسترسی برای مشتری به لحاظ حذف بُعد مسافت و قدرت انتخاب بیشتر است، از سوی دیگر، برای فروشنده نیز، فروش آنلاین، دردسرها و مشکلات کمتری نسبت به شیوه فروش سنتی دارد.

 

محمدی در مورد آینده فروش آنلاین کتاب گفت: هنوز نمی توان به طور قطع گفت که تمام کتابفروشیها به سمت آنلاین شدن حرکت می کنند، به این خاطر که بعضی از افراد، علاقه مند هستند که اول کتاب را از نزدیک دیده، بررسی کرده و بعد خریداری کنند، که خرید اینترنتی چنین امکانی را به آنها نمی دهد.

 

سهولت سفارش منابع مورد نیاز کتابخانه توسط کتابداران

محمدی در پایان گفت، 30 بوک از محدود فروشگاه های اینترنتی است که امکان تامین منابع کتابخانه ها را هم فراهم کرده است که کتابداران بتوانند به راحتی منابع مورد نیاز کتابخانه را سفارش دهند.

 

برای دسترسی به فروشگاه اینترنتی 30 بوک اینجا کلیک نمایید.

برچسب ها :
م..
|
Iran
|
1393/11/05 - 08:11
0
3
خدمات 30بوک خیلی خوبه. کتابهایی که سفارش دادم از ناشران مختلف ظرف دو روز دستم رسید. با وجود تخفیف 20درصدی هزینه پست واقعا ناچیزه
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/04 - 08:56
0
5
پیشنهادم این است که تمامی در تمامی شهرستان ها مسئولین و کتابداران و اعضای کتابخانه با مشورت یکدیگر و بنا به نیاز کاربرانشان منابع مورد نیاز را فهرست کنند و به مسئول شهرستان بدهند. در این صورت هم یک لیست متمرکز بر اساس نیاز مخاطبان هر کتابخانه تهیه می شود که سبب کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان می شود.
ابراهیم افشار
|
United States
|
1393/11/02 - 10:20
0
10
ابتکار بسیار مبارکی است. این ابتکار می تواند کتابخانه ها را از هجوم بردن به نمایشگاهها و خریدهای نسنجیدة فله ای عجولانه بی نیاز کند. امیدوارم نهادکتابخانه های عمومی نیز با دادن اختیار مجموعه سازی به واحدهای در سطح شهرستان ها، از این سرویس استفاده کند. یقینا این ابتکار همراه با تغییر سیاست نهاد و ترک مجموعه سازی متمرکز، سازوکار مناسبی بار مفیدتر شدن مجموعه های کتابخانه های نهاد نیز فراهم خواهد شد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: